Shop menü

AZ OCULUS ATYJA EGY ROBBANÓ VR SZEMÜVEGET KÉSZÍTETT

Ha meghalsz a játékban, meghalsz a valóságban is, ez Palmer Luckey új szemüvege.
Török Roland
Török Roland
Az Oculus atyja egy robbanó VR szemüveget készített

VR-os körökben van egy szomorú mondás, miszerint, ha meghalsz a valóságban, akkor a játékban is meg fogsz.  

Van azonban egy másik opció is, amikor a VR játék öl meg téged. 

A VR általánosságban egy biztonságos módja az aktív kikapcsolodásnak, segítségével mélymerülést végezhetünk olyan világokba, amit elképzelni sem tudunk egy megfelelő eszköz nélkül. 3D grafikus játékfejlesztő barátom például régóta készített mindenféle modelleket és világokat, ám amikor tavaly végre megvette az első VR szemüvegét, teljesen elcsodálkozott azon, hogy amiket korábban csak monitoron keresztül látott és alkotott, mennyire más élményt nyújtanak, ha valóban megjelennek a szeme előtt. 

A VR jelenleg viszont leginkább az audiovizuális ingerekre épít. Van egy kijelző és egy pár hangszóró, ami átadja az élményt. Ám a világ egyik, ha nem a leghíresebb light novelje szerint a napokban, avagy 2022. november 6-án jelent meg a Sword Art Online nevű VRMMORPG, ami soha nem látott módon hozza el a virtuális valóságot az embernek, hiszen nem egy kijelzőn keresztül, hanem mikrohullámok segítségével jut el az információ közvetlenül a felhasználó agyába. Ez a neuro interface egy izgalmas módja a teljes VR élmény átélésének. Sokan dolgoznak hasonló megoldáson, például Gabe Newell, a Valve mindenható ura is lehetségesnek látja egy ilyen eszköz létrehozását. 

A Sword Art Online történet, avagy a SAO egy olyan játékról szól, amibe az emberek a 2022-es november 6-i megjelenés után becsatlakozhattak, de kilépni már nem tudtak belőle, mert az alkotója úgy tervezte meg a VR szemüvegeket, hogy azok képesek legyenek megölni a felhasználójukat. Az alapbeállítás pedig a következő volt: ha valaki meghal a játékban, akkor a szemüveg mikrohullámok segítségével megöli magát a játékost is. A szemüveget ha valaki erőszakkal vette le a játékosról, akkor pedig egy másik random játékost végzett ki, tehát muszáj volt az embereknek a játékban életben maradniuk, miközben a valós testük vegetatív állapotban pihent egy kórházban. 

Ezt nevezik a SAO incidensnek. 

A japán sorozatban megjelent NerveGear nevű VR sisak sokakat ösztönzött arra, hogy a VR-t a valóságban is elérhetővé tegyék. A Sword Art Online az Oculus népszerűségének is hatalmas löketet adott, sőt, magára a Rift fejlesztőire is nagy hatással volt a SAO animés megjelenése.  

Bár a Sword Art Online világméretű ismertségre tett szert, igazán nagy hatást a japán közösségre tett, akik manapság már népszerű VR sztárokat ünnepelnek, VR világokat építenek, élen járnak a VR szoftveres támogatásában és már népszerű VR expókat is tartanak. Az Oculus atyja, Palmer Luckey pedig blogján emlékezett meg a SAO incidensről, méghozzá olyan módon, ahogyan egy VR alkotótól elvárható.  

Készített egy fejet felrobbantó VR szemüveget. 

Elmondása szerint a technológia félúton van egy Nerve Gear-féle szemüveg létrehozása felé, és bár neurointerface-t még nem lehet készíteni, nem okozott nehézséget neki önrobbbanó VR szemüveget létrehozni. 

Galéria megnyitása

Bár elmondása szerint ő magát nagyon okosnak tartja, nem ér fel a NerveGear készítőjéhez, aki el tudta rejteni a gyilkos technológiát a gyártók és a kollégái elől is. A gyilkos eszköz létrehozása tehát nem olyan látványos, de működik. A Quest Pro-ra három robbanótöltetet helyezett, amik akkor aktiválódnak, ha a kijelző egy bizonyos frekvencián pirosan villog. Ez lehet természetesen egy Game Over felirat, és ha ez megjelenik, akkor az eszköz invazív módon kárt tesz az ember agyában. 

Ő maga nem elég bátor, hogy kipróbálja, mert sajnos túl sok a hibalehetőség, hogy indokolatlanul robbanjon fel. Ahogy ő tudja, ez az első olyan VR eszköz, ami tényleg megölheti a viselőjét, de abban biztos, hogy nem az utolsó. 

A SAO viszont nem csak megjelent, de bizony az anime változat is 10 éves lett. Azért, hogy ezt megünnepeljék, az A-1 Pictures egy új filmet készít, ami olyan eseményeket dolgoz fel, ami a light novelben sem lelhető fel. Ez lesz a Sword Art Online: Full Dive. 

A Sword Art Online-hoz a jövőben is folyamatosan érkeznek majd a regények, játékok és filmek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére