Az Intel RealSense kamerákat szeretne látni mindenhol

Az Intel rengeteg területet szeretne célba venné a RealSense technológiával, ami így hamarosan sokkal fontosabb szerepet tölthet be, mint manapság.

Az Intel RealSense kamerákat szeretne látni mindenhol

Az Intel az elmúlt hét folyamán megrendezett IDF 2015 alkalmával sok érdekességről lerántotta a leplet, valamint illetékesei azt is körvonalazták, merre tart a vállalat sokat ígérő technológiája, a RealSense. Az Intel első embere szerint a RealSense a jövőben sokkal nagyobb szerephez juthat, mint napjainkban: a cég szeretné, ha a technológiát játékokban, háromdimenziós szkennerekben és a robotikában is bevetnék.

Krzanich bemutatott egy olyan androidos okostelefont, amely a Google szakembereivel együttműködve, a Project Tango keretén belül készült, fedélzetén pedig RealSense technológia is helyet kapott. Ezt a technológiát nem csak arra használhatja a készülék, hogy extra mélységérzetet kölcsönözzön a fotóknak, de háromdimenziós szkennelésre, beltérben történő navigálásra és virtuális valóságra támaszkodó játékokhoz is bevetheti. Krzanicz állítása szerint az Intel már az év végén kiküldi a RealSense csomagokat a kiválasztott Android fejlesztőknek, akik így kiaknázhatják a technológiában rejlő lehetőségeket.

A RealSense persze nem csak Androidra és Windowsra jön, hanem számos egyéb platformra is. Később, de még idén elérhetővé válnak az Experimental Software site-on keresztül azok az API-k, amelyeknek köszönhetően Mac OS X, Linux és Robot Operating System alatt egyaránt elérhetővé válik a RealSense.

A technológia a népszerű játékmotorokat is célba veszi: az integrációra az Unreal Engine 4, a Unity 4, és a Scratch esetében is sor kerül(t). Az UE4 és a Scratch mellé már elérhetőek a szükséges bővítmények a fentebb említett oldalon keresztül, és nemsokára a Unity motor támogatása is megoldott lesz.

RealSense kamera Razer-módra

Az Intel ezzel együtt olyan harmadik felek által megvalósított felhasználási módokra is rámutatott, amelyek meglehetősen ígéretesek a maguk szegmenseiben. Ilyen terület az élő, kifejezetten játékosokat célzó videófolyamoké, ahol az Xsplit és az Open Broadcaster Software esetében rövidesen használhatóak lesznek a RealSense kamerák. A RealSense technológia szerepe itt annyi lesz, hogy segítségével zöld háttér nélkül is egyedi háttér varázsolható a közvetítést készítő személy mögé, így a streamen már ez látszik, nem az eredeti háttér. Az Xsplit esetében várhatóan még az év vége előtt elérhetővé válik a RealSense támogatás. Ide kapcsolódik, hogy a Razer műhelyében készül egy hasznos kiegészítő – nem csak a fenti alkalmazási módokhoz –, ez pedig USB-n keresztül kapcsolódik majd az adott rendszerhez. A Razer USB-s RealSense kamerája várhatóan a következő év elejére készül el, szállítása pedig nem sokkal ezután kezdődhet meg.

A RealSense a robotikában is használható lesz, méghozzá ahhoz, hogy az adott robot hatékonyan tájékozódhasson – erre a bemutató alkalmával példát is láthattak a nézők, ugyanis Krzanich egy "robot felszolgálótól" kapott frissítő italt, ami többek között a RealSense technológia segítségével teljesítette a rá bízott feladatot.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward