Az Intelnél éppen a Battlemage architektúra próbál kiteljesedni, ami elsőként a mobil processzorok szegmensében, a Lunar Lake integrált videóvezérlőjeként jelent meg, az elkövetkező napokban pedig az asztali videokártyák szegmensében is megmutathatja, mire képes, hiszen 2024. december 13-án érkezik az Arc B580, 2025. január 16-án pedig az Arc B570 is felkerül az üzletek polcaira. A korábbi pletykák szerint úgy tűnik, a vállalat nem száll ki a videokártyák szegmenséből, pedig az is felmerült, hogy a későbbiekben már csak az iGPU piacra koncentrálnak majd. Az persze nincs kizárva, hogy sok múlik a Battlemage architektúra szereplésén, már ami a videokártya-piacot illeti – befolyásolhatja a tervek további alakulását.
Tom Petersen, az Intel egyik illetékese nemrégiben a PCWorld The Full Nerd podcastjának vendége volt, a beszélgetés keretén belül sok érdekességről szó esett. Aktuális hírünk szempontjából a legrelevánsabb információ az, hogy Tom Petersen kijelentette, az Xe3 GPU architektúra lényegében elkészült, a hardveres fejlesztőmunka a végéhez ért, ennek megfelelően a csapat most már a Celestial utáni architektúrára koncentrál. A Celestial (Xe3) körül persze még bőven lesz munka, már ami a szoftverek fejlesztését és optimalizálását illeti, de hardveres részen már a Druid fejlesztése zajlik, ami az Xe4 architektúrát takarja.
A tempó a jelek szerint megfelelő, ám azzal kapcsolatban természetesen nem hangzott el hivatalos tájékoztatás, hogy az egyes új GPU architektúrák köré épülő asztali- és mobil videokártyák pontosan mikor jelennek meg. Az Xe3 architektúra már biztosan készen áll, vagyis a médiamotorok, az Xe magok, az RT magok, az XMX motorok, illetve a GPU architektúra egyéb komponensei is elnyerték végleges formájukat, és jó eséllyel a kísérleti gyártásra sem kell már sokat várni. Pat Gelsinger, az Intel korábbi vezére, aki a napokban távozott a cégtől, korábban örömmel mutatta meg a Panther Lake SoC egységet, ami már Xe3 architektúra köré épülő iGPU-t használhat. Itt fontos megjegyezni, hogy GPU architektúra terén az Xe3-LPG-ről van szó, míg a videokártyák szegmensét a teljesítményre optimalizált Xe3-HPG veheti majd célba. Tom Petersen valószínűleg utóbbira gondolt, amikor az Xe3 architektúra fejlesztésének állásáról beszélt.
A szoftverfejlesztő csapatnak egyelőre most a Battlemage architektúra lehet a legfontosabb prioritás, ugyanis biztosítani kell, hogy az új videokártyák jó teljesítményt nyújtsanak az egyes alkalmazások és játékok alatt, és lehetőleg hibákat se produkáljanak. Ezek fontos szempontok egy-egy új termék rajtjánál, hiszen nagyban befolyásolják a megítélését; illetve akkor is fontosak, ha a már piacra dobott modellek teljesítményén szeretnének javítani az optimalizációk segítségével. Jó lenne, ha az Intel is felnőne az Nvidiához és az AMD-hez a videokártyák szegmensében, hiszen a kiélezett versenyből főként a gamerek profitálhatnának.