Az AMD GPU architektúráját értinő jövőbeli újítások

A Fusion Developer Summit jóvoltából már tudhatjuk, hogy a Microsoft hamarosan elérhetővé teszi a teljesen nyílt, nem csak Windows platformokon használható C++ AMP szabványt, amelynek segítségével egyszerűbben lehet majd munkára fogni a GPU-t általános célú, nagy párhuzamos számítási teljesítményt igénylő alkalmazások futtatásához. Most arra is fény derült, hogy az AMD mérnökei milyen változtatásokat hajtanak majd végre az elkövetkező évek folyamán a cég GPU architektúráján.

Az AMD GPU architektúráját értinő jövőbeli újítások

A Fusion Developer Summit jóvoltából már tudhatjuk, hogy a Microsoft hamarosan elérhetővé teszi a teljesen nyílt, nem csak Windows platformokon használható C++ AMP-ot, amelynek segítségével egyszerűbben lehet majd munkára fogni a GPU-t nagy párhuzamos számítási teljesítményt igénylő alkalmazások futtatásához. Az utolsó előadáson azonban arra is fény derült, hogy az AMD mérnökei milyen változtatásokat hajtanak majd végre az elkövetkező évek folyamán a cég GPU architektúráján.

Annak ellenére, hogy a bemutató alkalmával szinte semmit sem tudhattunk meg a jövőben megjelenő termékekkel kapcsolatban, mégis betekintést nyerhettünk mindabba, amit az elkövetkező évek folyamán kínálni fog az AMD a GPU piacon.

A jelek szerint az AMD a jövőben szakítani fog a VLIW5-ös és VLIW4-es architektúráival, a cél pedig az, hogy lehetőleg szinte minden kötöttség  megszűnjön a GPU-ban. A következő generációs architektúra a jelek szerint teljes C és C++ támogatással rendelkezik majd, de ezek mellett egyéb magas szintű programnyelveket is támogatni fog. A "shader magot" ennek teljesen átalakítják, hogy megfeleljen az új kívánalmaknak. Az előadást tartó Eric Demers szerint a jövőben a most is használt DirectX és OpenGL szabványok továbbra is használatban maradnak, de a GPGPU alkalmazások fejlesztői előtt több érdekes lehetőség is megnyílik majd.

Nagyon fontos újítás, hogy az új GPU architektúra támogatja majd x86-64 processzorok memóriacímzését is, ami a GPU és a CPU számára elérhető memória címtér egységesítését jelenti, vagyis mindkét egység hozzáfér majd ugyanahhoz a memória-tartományhoz. A fejlesztők számára így lehetőség nyílik a valódi virtuális memória használatára.

A teljes előadás letölthető az FDS honlapjáról.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward