Autós foci felsőfokon - Interjú az iPon Team Horizon Reapers Rocket League csapatának tagjaival

Legújabb interjúnkban ezúttal a varsói döntőre készülő esportolóknak tettünk fel pár kérdést.

Autós foci felsőfokon - Interjú az iPon Team Horizon Reapers Rocket League csapatának tagjaival

A Psyonix 2015-ös Rocket League-je jött, látott és győzött. A sajátos autós foci milliókat szegez a monitor vagy a tévé elé, és esportként is hódít. Az iPon Team Horizon Reapers (iTHR) a játékra specializálódott tagjai február 22-én egy sorsdöntő meccset játszottak, és mivel sikerrel vették az akadályt, március 8-án a varsói döntőben bizonyíthatják majd rátermettségüket. Az eredményt megünnepelendő, elbeszélgettünk egy kicsit a csapat tagjaival.

Köszönöm, hogy vállaltátok az interjút! Kérlek, mutatkozzatok be az olvasóknak. Pontosan mióta foglalkoztok esporttal, és miért pont a Rocket League-re esett a választásotok?

Msh7: Pontosan 2014 körül kezdődött az egész komolyabban a CS:GO-val anno, amit először kompetitív szinten kezeltem. Azután 2017 környékén váltottam a Rocket League-re, ami már akkor is nagyon megfogott és láttam benne potenciált. Komolyabban viszont a 8 szezontól kezdtem gondolkodni, hogy ebből lehet valami, ha időt és energiát fektetek a játékba, és hát jelenleg most itt vagyunk, rengeteg versenyen vettem részt online/LAN-okon az elmúlt bő 2 évben, amit nem tervezek abba hagyni a közeljövőben. Ami igazán megfogott a Rocket League-ben az a végtelen kreativitás amit a a játékban lévő mechanikákkal lehet kivitelezni, és nem utolsó sorban az intenzív kompetitív része a játéknak.

ZeNeDaR: Balassa Bálint vagyok, a játék megjelenése óta játszom, viszont csak 2017-ben kezdtem el komolyabban a játékkal foglalkozni. Az elején az fogott meg leginkább benne, hogy új játékosként hajtott a fejlődési vágy és jobb akartam lenni a többieknél. Először csak néhány ESL által szervezett versenyre jártam kevesebb sikerrel, később pedig a Dribble Hungary által szervezett versenyekben vettem részt, ahol LAN tapasztalatokkal is gazdagodtam és végül nemzetközi szinten is megmutathatjuk a csapattal, hogy mit tudunk.

JusTZoly: A kezdetek kezdetén, 2014-15 tájékán a CS:GO-nak szenteltem nagyobb figyelmet, akkor kezdtem el komolyabban foglalkozni az esporttal és kisebb bajnokságokra is jártam. Egyáltalán nem számítottam kiemelkedő játékosnak az akkori CS:GO közösségben, talán ennek is köszönhető az, hogy át-át kacsintgattam más-más játékokra. Itt jött képbe a Rocket League, amikor is 2015-ben megjelent, eleinte csak videók formájában ismerkedtem vele, nagyon pénzem sem volt megvenni, ámbár nagyon is vágytam rá. Season 2 végén sikerült eljutnom odáig, hogy magaménak tudhassam a Rocket League-et. Imádtam játszani a játékkal, amikor meg lett, hatalmas élmény volt, mert egy teljesen másfajta játékkal ismerkedtem meg, amihez hasonlót még ki sem próbálhattam. Szóval így esett végül a Rocket League-re a választás, mivel ez volt az a játék, amit minden nap játszottam, és egyben ott volt bennem a fejlődni akarás vágya.

Galéria megnyitása

Némi túlzással élve a lakosság tizennyolc év alatti részének bő kétharmada elgondolkozott már az esportolói vagy tartalomgyártói karrieren. Miben más ez az élet ahhoz képest, ahogy azt a nagy többség elképzeli, mi a különbség a vágyak és a rideg valóság között?

Msh7: Tulajdonképpen elkezdeni eléggé könnyű, hiszen minden adott dolog megvan hozzá a mai világban arra, hogy valaki esetleg komolyabb szinten elkezdjen foglalkozni egy játékkal, esetleg tartalomgyártói karrierbe kezdjen. Ami a feketeleves az egészben, hogy elkezdeni elég könnyű, de ahhoz, hogy valaki profi szinten nyomja az esportot rengeteg időt kell belefektetni a játékba, rengeteg gyakorlás és gyakorlás vezet a csúcsra. Ezek elég sablon dolgok, de nem véletlen ezt mondja mindenki, mivel ez az igazság. Nem lesz valakiből pikk-pakk esportoló, éveket kell belefektetni egy játékba ahhoz, hogy valamit elérjen az ember, de van, aki csak szimplán ezek után sem jut el a siker kapujába. Az esport sosem volt fenékig tejfel, ahogy most sem az sokan kezdik, el viszont kevesek jutnak el a top szintekre. Valahogy ez is a szép magában az esportban mivel rengeteg kitartást és szabadidőt igényel.

JusTZoly: Véleményem szerint nyugodtan lehetnek ilyen vágyai az embernek, viszont emellett gondolni kell egy "B terv"-re. Nekem is voltak/vannak hasonló vágyaim jelenleg, viszont tudom, hogy ezt iskola, fontos vizsgák és érettségi mellett nehezen lehet abszolválni. Azonban az igazsághoz hozzá tartozik az, hogy a profi esportolók nagy része 18 éven aluli, talán ez a főbb ok az, ami miatt korán el kezd vágyakozni, tervezgetni az ember és könnyen hajlik az esport karrier irányába.

ZeNeDaR: Néhányan azt gondolhatják, hogy milyen jó lehet egész nap csak játszani és ezzel pénzt keresni. A probléma ezzel az, hogy ha valaki profi szinten szeretne játszani, akkor iszonyatos mennyiségű időt kell belefektetni a játékba, hogy magas szinten maradjon. Ez azt jelenti, hogy napi 10-12 óra gyakorlás, ugyanazzal a játékkal, minden nap, ami egy idő után elég monoton lehet. Én azt ajánlanám, hogy csak az érettségi letétele után próbáld meg ezt az irányt, mert így akkor van egy biztos pontod, ha nem sikerülne esportolói lét.

Naponta körülbelül mennyi időtök megy el edzésre, és pontosan hogyan néz ki a felkészülés? A direkt gyakorlás mellett mekkora szerephez jut például korábbi viadalok elemzése, vagy más, ehhez hasonló módszer?

iTHR: Egy héten körülbelül amennyiszer csak tudunk együtt játsszuk a játékot és próbálunk fejlődni csapat szinten. Ennek érdekében különböző scrimeket játszunk jobb csapatok ellen, online kupákon mérettetjük meg tudásunkat a többi versenyzővel, és replay elemzésből is próbáljuk a legfeltűnőbb hibáinkat kijavítani, és esetleges új taktikákat beleépíteni a meglévő játékunkba.

Galéria megnyitása

Az előző kérdésnél maradva, szerintetek mik a jó esportoló ismérvei, és mennyire reális az a vágy, hogy valaki Magyarországon ilyesmivel foglalkozzon, esetleg meg is éljen belőle? Általánosságban beszélve mennyi idő kell ahhoz, hogy valaki azt mondhassa, hogy profi?

iTHR: Egy jó esportolónak rengeteg dologgal kell rendelkeznie, saját magát kell tudnia elemezni, rengeteg kitartás kell, attól függ, milyen játékról beszélünk, de ezek mindenhol alap dolgok. Reális vágynak reális, nézve azt, hogy már páran meg tudták mutatni, hogy tudnak olyan szinten játszani, hogy nemzetközileg is megállják a helyüket, akár vizicsacsit vagy DeadFoxot nézzük. Sok gyakorlással és belefektetett idővel bárkiből lehet profi, aki komolyan veszi azt, amit szeretne csinálni és a fejlődés vágya ott van előtte minden nap, amikor játékba lép.

Akárhogy is nézzük, a videojáték-ipar maga az örvénylő káosz: trendek tűnnek fel a semmiből, és sosem lehet kiszámítani, hogy melyik játék lesz sikeres. Mennyire éri meg több lábon állni ebben a szcénában, és egyáltalán, hány alkotásban tud egyszerre annyira elmélyedni az ember, hogy esélye legyen a versenyeken? Mármint gondolom, az alapképességek minden műfajnál fontosak, de két, azonos kategóriába tartozó címnél is orbitális eltérések lehetnek. Mennyire könnyű váltani?

iTHR: Különböző shooter/fps játékokról áttérni azonos kategóriára nem olyan nehéz. Viszont shooterről, mondjuk a Rocket Leagure átállni azért, hogy esetleg komolyabb szinten űzze valaki a játékot, elég nagy váltás mivel nincs másik ehhez fogható játék jelen pillanatban.

Beszéljünk a február 22-án lejátszott meccsekről! A cseh Gifted Gaming diadalára kevesen fogadtak volna, egyértelműen ti voltatok az esélyesebbek, ám ennek dacára jóformán végig ők voltak fölényben, és a végén 4-2-re győztek. Feltételezem, sokat gondolkoztatok azon, hogy mi mehetett félre. Mivel magyarázzátok ezt a várakozások alatti eredményt?

iTHR: Az első meccsek mindig nehezebbek, főleg amikor az ellenfél már játékból jön. Lényegében mi még csak melegítettünk, freeplayezgettünk és úgy voltunk vele, hogy majd a meccsen bemelegedünk. Igazából ez is okozta azt a rossz formát, amit azon a meccsen sikerült nyújtanunk.

Galéria megnyitása

Ezután viszont megtörtént a csoda, és 4-0 arányra elvertétek a GG-t 4-1-re legyőző Actina PACT-et. Hogyan sikerült ilyen gyorsan felállnotok a vereség után? Hiszen akárhogy is nézzük, nagy volt rajtatok a nyomás, és a stressz ritkán tesz jót a teljesítménynek.

iTHR: Nem mondanám, hogy nagy volt rajtunk a nyomás, sőt az ilyen helyzeteket megtanultuk már nyugodtan lekezelni. Megbeszéltük a hibákat, átnéztük esetleg mit lehetne jobban csinálni, és azt a nyomást, amit az előző széria alatt nem tudtunk a csehek ellen tartani nyert meccsről nyert meccsre, az most itt sikerült. Összeszedetten, maximálisan megfontoltan és pontosan kellett játszanunk, hogy ez a győzelem meglegyen, és ez is történt.

Összességében mik voltak a megmérettetés legfontosabb tanulságai számotokra? Mit csinálnátok másképp, és mi az, amire meglátások szerint jól ráéreztetek?  

iTHR: Tanulságból elég sok volt amit már más kupákon is tapasztaltunk, ezek közül a legfontosabb leginkább az, hogy sose adjuk fel hamar a meccset, mindig a maximumot adjuk magunkból, még ha vesztésre is állunk. Ezt eléggé nehéz volt leküzdeni elsőre, de most már kiküszöböltük ezt a problémát. Amire jól ráéreztünk az a megfelelő csapatjáték, erős találatok és pontos lövések voltak, megfűszerezve Msh7 agresszív bump playeivel, így sikerült a nyomást meccsről meccsre tartani, megtartottuk a formát és csak csiszoltuk plusz dolgokkal.  

Nyilván a március 8-ig a döntőre fogtok gyakorolni, de mik a távlati terveitek?

iTHR: Távlati tervek között szerepel, hogy együtt maradunk, és mint csapat fejlődünk, de a jelenből nem szeretünk a jövőbe gondolni. Ami biztos jelenleg, hogy kezünkben van a lehetőség, hogy megmutassuk, képesek vagyunk bizonyítani-, ezért Lengyelországban az első helyért megyünk.

Még egyszer köszönöm az interjút! Remélem, hogy minden a várakozásoknak megfelelően alakul majd.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap