Atari: „Nem építhetjük a nosztalgiára a stratégiánkat!”

Az új idők új módszereket követelnek meg az egykori vezető helyének visszaszerzéséért küzdő cégtől.

Atari: „Nem építhetjük a nosztalgiára a stratégiánkat!”

Az egykor a játékpiac java részét uraló, ám ostoba üzleti döntéseivel és rossz játékaival az iparág első, komoly krachját okozó Atari évtizedek óta csak árnyéka egykori önmagának. Két évvel ezelőtt még az is reális veszély volt, hogy a patinás vállalkozás csődbe megy. A jelek szerint viszont elmúltak a rossz napok és a cég illetékesei nem kisebb feladatot tűztek ki maguk elé, mint hogy kemény és kitartó munkával visszaszerezzék korábbi pozíciójukat.

Todd Shallbetter, az Atari egyik vezető beosztású alkalmazottja szerint a vállalat már megfizetett a nyolcvanas években elkövetett hibáiért, tanult a fájdalmas leckéből. Fő döntéshozói felfogták, hogy a cég megalapításakor jól működő módszerek ma már semmit sem érnek. Ezért radikálisan átalakították a vállalkozás struktúráját és arra készülnek hogy egy merész stratégiát követve pár éven belül ismét megkerülhetetlen tényezővé növik ki magukat.

A férfi úgy véli, a cég meglehetősen érdekes és sajátságos helyzetben van, hiszen még mindig számos sikercím tulajdonjogát birtokolja, viszont ezeknek a java része ma már bajosan állná a versenyt a porondon. Bármennyire is jó játék volt ugyanis annak idején a Centipede, vagy a Missile Command, ma már keveseket hozna lázba. Ezért az Atari nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy a múltjából éljen és meg kell próbálnia új tartalommal feltölteni a befuttatott és szinte mindenki által ismert franchise-okat.

Ez az oka annak, hogy a 2015 márciusának vége óta korai hozzáférésű címként megvásárolható Asteroids: Outpost egy közösségi játékélményre fókuszáló MMO, nem pedig egy kétdimenziós lövölde, az Alone in the Dark: Illumination pedig egy a kooperatív játékmódra építő akció-horror TPS lett.

A cégnél természetesen tisztában vannak azzal, hogy a rajongók egy részénél a változások alighanem komoly ellenérzéseket szülnek majd, ezért Shallbetter ígérete szerint az Atari áll a párbeszéd elé és ha a játékosok nagyon tiltakoznak majd bizonyos újítások ellen, akkor figyelembe fogják venni a népakaratot. A férfi nyilatkozata alapján tehát biztosra vehető, hogy ha az új játékok jól teljesítenek, akkor előbb vagy utóbb az összes fontosabb címet fel fogják újítani.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward