Shop menü

A SAMSUNG ERŐFORRÁST NEM KÍMÉLVE BELEÁLLT AZ APPLE BOTRÁNYT OKOZÓ REKLÁMJÁBA

A dél-koreaiak úgy gondolták, hogy jó ötlet lesz tovább fűzni ezt a történetet, és rákontráztak a korábban látottakra. Hogy ez mennyire volt jó ötlet, azt mindenki döntse el maga.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A Samsung erőforrást nem kímélve beleállt az Apple botrányt okozó reklámjába

Nagy port kavart az iPad Pro hivatalos bejelentő reklámvideója, sokan felháborodtak a látottak miatt, úgy érezték, hogy a valódi művészetek lerombolását támogatja a vállalat. Emiatt az Apple még bocsánatot is kért az emberektől az egész ügyben. Azt lehetett volna gondolni, hogy ezzel vége a történetnek, mindenki továbblép, de a Samsung másként gondolta.

A több szempontból is kínos történetnek nincs vége, az Apple nagy riválisa ugyanis előállt egy rögtönzött reklámmal, amivel mondhatni még egy utolsót belerúg a földön fekvő ellenfelébe. Az új iPad Pro (M4) generáció félresikerült reklámjára felhúzott egy folytatást a Samsung, melyben a Galaxy Tab S9 szériát, a saját aktuális felsőkategóriás táblagépeit igyekszik népszerűsíteni.

Rendkívül igényes új reklámot forgatott a Samsung, amihez igyekeztek teljes egészében reprodukálni az Apple felvételének színvilágát, hangulatát, az abban látott helyszínt is visszaadva. Itt viszont a főszereplőnk egy hölgy, aki felvesz egy elhagyott, törött gitárt, és megpróbál rajta eljátszani egy dal alapját, amihez a kottát a táblagépéről nézi. Ezzel arra igyekszik rávilágítani, hogy a Samsung a régi értékek megőrzése mellett próbálja az emberek kreativitását támogatni.

Olyan szövegek tartoznak a reklámhoz, mint „A kreativitást nem lehet összezúzni” vagy „Mi sosem szeretnénk a kreativitást elpusztítani”. Ezeket a világos üzeneteket pedig az #UnCrush címkével is megtoldotta a Samsung, ami egy újabb válasz az Apple számára, mivel az eredeti reklámnak „Crush” volt a címe.

A reklámhoz viszont ugyanúgy szükség volt néhány dolog, például egy gitár erőteljes megrongálására. Hiszen ez a kellék az új reklám főszereplőjeként szinte használhatatlan állapotúra lett törve, hogy hitelesen adja vissza azt, hogy egyszer már megpróbálták elpusztítani. Érthető, hogy mi volt a Samsung célja, sokszor láttunk már válaszokat reklámokra, de erre a vonatra nem biztos, hogy érdemes volt felülnie a vállalatnak. Nem lenne túlzottan meglepő, ha azért néhány kritika ebben az esetben is felütné a fejét azok részéről, akik a hangszerek megbecsülését pártolják.

Az persze tagadhatatlan, hogy a Samsung tényleg nagyon jól ismerte fel a lehetőséget, és az sem vitás, hogy igencsak megadta a módját annak, hogy a Galaxy Tab S9 reklám hiteles folytatása legyen a kudarcba fulladt iPad Pro hirdetési videónak. Az már más kérdés, hogy a Samsung mennyire hiteles az emberi művészetek támogatójaként, miután az elmúlt hónapokban másról sem beszélt, minthogy mi mindent tud mostanra az MI megoldani az emberek helyett a Galaxy készülékeken.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére