Nagyon hosszú várakozást követően az Apple új iPad Pro és iPad Air modelleket jelentett be, és a cég egy erős reklámkampányt is azonnal elindított. Valószínűleg a marketingesek elégedetten dőltek hátra az Apple M4 rendszerchippel szerelt iPad Pro reklámjának elkészítését követően, de ez végül az elmúlt időszak egyik legnagyobb öngólját lőtték.
Tim Cook és mások örömmel osztották meg az iPad Pro (M4) debütálását követően a készülékhez forgatott reklámfilmet, ami kétség kívül nagyon látványos lett, és a mondanivalóját is azonnal le lehet szűrni. De mégsem a várt hatást váltotta ki. Elismerő szavak helyett valóságos kritikalavina szakadt a vállalat nyakába. A jelek szerint nem is igazán tudták az illetékesek, hogy mit kezdjenek ezzel a helyzettel, így hamar bocsánatot kértek a hirdetés miatt, és elismerték, hogy hibáztak.
No, de mi történik ebben a vitatott reklámban? A rövid filmet forgatók fogtak egy sor különböző olyan eszközt, amik a kreativitással, alkotással, szórakozással kapcsolatosak, és az egészen egy halomba pakolták, és összenyomták egy óriási hidraulikus préssel. Legalábbis a felvételeken ez látható. Lemezjátszó, könyv, televízió, szobor, fényképező, sokféle hangszer, így például gitár és zongora, továbbá számítógép, játéktermi gép, és többféle játék is a prés alatt végezte. Mikor a prés szétnyílik, mindössze az iPad Pro található alatta.
„Az eddigi legerősebb iPad, egyben a legvékonyabb.” – hangzik el a reklám végén. Miközben végig szól egy olyan zene, ami illeszkedik ahhoz a nézethez, hogy elegendő egyetlen dolog, nincs szükség másra. Ami jelen esetben az iPad Pro, ami a cég szerint képes kiváltani mindent, amit összenyomtak a préssel. Lehet rajta zenét hallgatni, olvasni, filmezni, tud fotózni, zene komponálható rajta, virtuálisan zongorázni is lehet rajta, játékra is tökéletes, és így tovább.
A kritikus hangok szerint az Apple ezzel a húzással a kreativitás elpusztulását sugallta, és olyan tárgyakat tett tönkre a felvétel kedvéért, amiket napjainkban éppen óvni kellene. Egészen ismert sztárok is nekimentek a vállalatnak. Hugh Grant például arról írt, hogy az emberi élmények elpusztulását láthatjuk a Szilícium-völgy által.
„Az Apple-nél a kreativitás a DNS-ünkben van, és nagyon fontos számunkra, hogy olyan termékeket tervezzünk, amelyek a világ minden táján támogatják a kreatív embereket” – mondta Tor Myhren, a vállalat marketingért felelős alelnöke. „Célunk, hogy mindig ünnepeljük annak a számtalan módját, ahogyan a felhasználók kifejezhetik magukat és életre kelthetik ötleteiket egy iPad révén. Ezzel a videóval célt tévesztettünk, és ezt sajnáljuk.”
Az Apple egyébként sosem arról volt híres, hogy konzervatív reklámokat készít, elég csak a cég 1984-es hirdetésére gondolni. De a jelek szerint a mai világban ez már nem fér bele, és nem is igazán próbál a cég kiállni az elképelései mellett, hanem inkább igyekszik megfelelni mindenki elvárásának.
Néhányan azzal sem értenek egyet, hogy valóban az iPad Pro (M4) táblagép-e a legvékonyabb termék, amit az Apple valaha gyártott. Arról ugyanis előszeretettel feledkezik meg az Apple a termék méregetésekor, hogy van ennek kamerája is. Az iPad Pro hátlapjának síkjából kiemelkedő kamerával lenne teljes a termék, de ettől már eltekintett mikor lemérte, hogy milyen vastag. Persze ilyet nemcsak az Apple-nél láttunk, más gyártók is szoktak „feledékenyen” mérni, hogy rekordokat érjenek el.
Úgy gondoljuk, hogy ebbe a vitába igazából kár belemenni, az iPad Pro valóban egy zseniálisan vékony szerkezet lett rendkívül nagy tudással. A reklám kapcsán pedig nem biztos, hogy a legjobb döntést hozta az Apple azzal, hogy rögtön a felháborodott emberek bocsánatáért esedezik. Ti mit gondoltok erről?