Shop menü

60 GB-TAL CSÖKKENT A FORTNITE MÉRETE

Úgy tűnik, sorra fogynak le az Unreal Engine 4-re épülő játékok.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
60 GB-tal csökkent a Fortnite mérete

Az Epic Games a Fortnite legutóbbi, 14.40-es verziószámú patch segítségével körülbelül 60 GB-tal csökkentette a Fortnite méretét PC-n. Míg a játék korábban körülbelül 90 GB-ot nyomott, addig most nagyjából 30 GB környékén foglal csak a háttértárból.

Ehhez egy, a szokásosnál nagyobb, mintegy 27 GB méretű patch letöltésére van szükség. A készítők azt írják, hogy ennek segítségével nem csak a telepített méret csökken le jelentősen, hanem a jövőben sem hízik majd annyira a játék, és gyorsabbá válhat a betöltés is.

De mi állhat ennek a hátterében? Nos, az Unreal Engine 4-re épülő játékok kezdenek gyanússá válni.

Az első logikus magyarázat az lehetne, hogy az Epic Games egyszerűen törölte az assetek duplikációinak jelentős részét arra számítva, hogy PC-n valószínűleg már egyébként is többen futtatják a Fortnite-ot SSD-ről, mint HDD-ről, így a kettőzésekre már nincs feltétlenül szükség.

Ez azonban nem feltétlenül tűnik valószínűnek, ugyanis néhány nappal ezelőtt a kizárólag PS4-re megjelent Days Gone mérete is közel 30 GB-tal csökkent. Ez a játék szintén az Unreal Engine 4-re épül, azonban a PS4 esetében nem lehet arra számítani, hogy a felhasználók SSD-re váltanak, hiszen ott a játéknak mindenképpen jól kell futnia a konzolba alapból beépített 5400 RPM-es laptop HDD-n is.

De akkor mégis mi lehet a magyarázat? Hogy ezt megkapjuk, egy másik Unreal Engine 4-es játékig kell elmennünk. A Rare által fejlesztett Sea of Thieves ugyanis már néhány hónappal ezelőtt átment ezen a folyamaton: ott például Xbox One-on 35 GB-ról 10 GB-ra, PC-n pedig 47 GB-ról 27 GB-ra csökkent a játék telepített mérete.

Akkor a készítők közölték, hogy innentől kezdve az engine teljesen máshogy építi fel a frissítéseket, és azok másként települnek a játékba. Mint írták, ez a gyakorlatban azt jelentheti, hogy a jövőbeli patch-ek mérete lehet, hogy egy picit nagyobb lesz, azonban cserébe a játék telepített mérete nem fog jelentősen változni. Ha meghagyták volna az előző rendszert, akkor a telepített méret a patch-ek után folyamatosan növekedett volna.

Ezzel párhuzamosan közölték azt is, hogy az engine a korábbinál jóval gyorsabban tudja elkészíteni a buildeket, ami a fejlesztési folyamat sebességére is jó hatással lesz, és alapvetően maguk a patch-ek is hamarabb juthatnak el a felhasználókhoz.

A Sea of Thieves esetében ez a frissítés azzal járt, hogy a patch gyakorlatilag teljesen újratelepítette a játékot, már a csökkentett méreten. És gyaníthatóan ez játszódik le a Fortnite esetében is, ahol a 27 GB-os patch-ből egy 30GB környéki telepített állomány keletkezik.

Úgy tudni, hogy a háttérben egész egyszerűen az állhat, hogy az Unreal Engine 4 korábban nem kezelte túl optimálisan a frissítéseket, számos adatot fölöslegesen hagyott meg a telepített állományban, és ahogy a Sea of Thieves kapcsán a Rare említette, eleve csak a méret jelentős növelésével lehetett tovább bővíteni a játékot.

Gyanítható, hogy az Unreal Engine 4 az utóbbi időszakban egy komolyabb frissítést kaphatott ezen a téren, talán éppen a Rare által, hiszen tudomásunk szerint a Sea of Thieves volt az első ilyen motort használó játék, ahol bekövetkezett a drasztikus méretcsökkenés. A Microsoft stúdiói pedig korábban is tettek már hozzá az Unreal Engine-hez olyan technológiákat, amiket aztán más is használhatott.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére