Shop menü

12 PERC ALATT TÖLTENÉ FEL A VILLANYAUTÓKAT A NIÓ ÚJ TÖLTŐOSZLOPA

Brutális töltési teljesítményt ígér a vállalat, miközben az akkumulátorcsere pontokat is sorra telepíti Európában és Kínában egyaránt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
12 perc alatt töltené fel a villanyautókat a Nió új töltőoszlopa

A Nio az egyik legambiciózusabb villanyautós vállalat a kisebb piaci szereplők között. A cég meg van arról győződve, hogy az akkumulátorok cserélgetése egy járható út lesz a jövőben, és nagyon sokat tesz azért, hogy ez tényleg elterjedjen, de azért a töltők fejlesztésére is nagy figyelmet szentel.

A napokban megrendezett Nio Day 2022 eseményen a bejelentette a vállalkozás, hogy hamarosan képes lesz villanyautókat szinte teljesen lemerült helyzetből 80%-os szintre tölteni mindössze 12 perc leforgása alatt.

A vállalat létrehozta a saját fejlesztésű 500 kW-s teljesítményű töltőoszlopát.

A Nio minden részletet még nem árult el a friss fejlesztése kapcsán, de azt megtudhattuk, hogy 660 amper elérésére képes a rendszere, és 800 voltos feszültség mellett lehet majd kihozni a rendelkezésre álló csúcsteljesítményét. Ilyen esetben lesz 12 perc a töltési idő mindössze 10%-ról 80%-ra, de akkor is nagyon gyors lesz a folyamat, ha csak 400 volttal számolunk, ebben az esetben 20 percbe telik majd a töltés.

Szignifikánsan nagyobb töltési sebességről beszélhetünk itt, mint ami napjainkban általánosan elérhető. A Nio pedig arról beszélt, hogy szívesen megosztja a technológiát bárkivel, aki szeretné ezt támogatni. Nemcsak a saját járműveit, hanem más gyártókat is kiszolgálna, ami egyáltalán nem nevezhető váratlan lépésnek.

Galéria megnyitása

Elmondta a vállalat, hogy a töltőoszlop egy teljesen egyedi folyadékhűtő megoldást is magában foglal, ami ekkora teljesítmény mellett lényegében már elengedhetetlen. Az ilyen töltők kábeleinek mozgatása nem egyszerű feladat általában, de a tervezés során a Nio ügyelt arra, hogy a tömeget alacsonyan tartsa. Állítólag a teljesítményhez képest viszonylag könnyű lesz a kábel, de azért úgy helyezték el az oszlopon a tervezők, hogy minél egyszerűbben lehessen mozgatni.

A kábel menet közben folyamatosan hűtve lesz, hogy minél tovább képes legyen kitartani a nagyon magas töltési teljesítményt a speciális oszlop. Ennek köszönhetően stabilan teljesíthet a töltő mindenféle időjárási körülmény mellett, tehát megbízható lesz. A direkt könnyebbre tervezett kábel része a Nio azon tervének, hogy a villanyautózás kényelmes, megbízható és felhasználóbarát legyen.

Galéria megnyitása

A könnyebb használat jegyében kerül majd a töltőoszlopokra egy 15,6 hüvelykes megjelenítő is, ami a kezeléssel kapcsolatos információkat tárja majd az emberek elé. A nagy érintésérzékeny felületen a legfontosabb adatokat és utasításokat lehet majd látni minden helyzetben, hogy a kezelés egyszerűbb legyen ebből a szempontból is. A töltők állítólag akár a 640 kW-os teljesítményt is képesek lennének elérni, aminek nincs párja jelenleg a piacon.

A tervek szerint 2023 márciusában kerülnek beüzemelésre az első oszlopok, és ezzel egyidőben állhatnak majd munkába az első harmadik generációs akkumulátorcsere állomások is. A Nio elképzelése szerint egy fixen telepített csereállomás mellett több nagyteljesítményű gyorstöltésre képes oszlop állhat majd. Ha esetleg sorban állás lenne a cserénél, lehessen közvetlenül tölteni az autóban levő akkumulátort.

Galéria megnyitása

A Nio mindig is a nyitottság pártján állt, és most elárulta, hogy a vállalat által jelenleg üzemeltetett töltőhálózaton igazából nem Nio autók töltenek a legtöbbet. A BYD 20,4%-os használati aránnyal megelőzte a Niót, akinek az autói 19,5%-ban használták az általa telepített töltőket. A sorban a harmadik a Tesla lett 12 százalékkal. Összesen pedig több mint 110 különböző típust töltöttek már a cég oszlopairól.

Még azt is megtudhattuk, hogy mostanra 1284 telepcsere állomás létesült Kínában, és 2239 töltőállomással rendelkezik a vállalat, ezeken a pontokon pedig összesen 13 038 töltőoszlopot üzemeltet. Ebben persze már minden benne van, a Nióhoz tartozó gyors és a lassú töltési pontok egyaránt. A cég azt szeretné, ha még az akkucsere hálózatát is kihasználnák mások.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére