Néhány hete hallani lehetett pletykákat arról, hogy a Google és a Fiat Chrysler közeledik egymáshoz, most pedig már hivatalosan számolhatunk be erről. A Google az önvezető autók egyik úttörőjeként megerősítette, hogy mostantól a Fiat Chrysler lesz az egyik legjelentősebb partnerük ebben a projektben.
A Google az elmúlt hónapokban az Egyesült Államok négy nagyvárosára terjesztette ki az önvezető autókkal kapcsolatos projektjének tesztjét. A vállalat eddig a Toyotától származó járművekkel dolgozott, megközelítőleg száz Toyota és Lexus gördült utcára a Google különleges fedélzeti rendszerével. Most azonban egy másik partner után nézett a keresőóriás, és a befutó a Sergio Marchionne vezetése alatt álló Fiat Chrysler Automobiles lett. Az FCA kapcsán elmondta a Google, hogy ez az első olyan kollaboráció, melynek során közvetlenül egy autógyártóval dolgozhat együtt, amiből az derül ki, hogy a Google és a Toyota között igazából nem volt szorosabb viszony. Ennek fényében különösen nagy izgalommal várhatják az önvezető autók pályafutását figyelemmel kísérő olvasóink az együttműködés gyümölcsét.
A bejelentés szerint kereken 100 darab új gépjárműről szóló megállapodást kötöttek a felek, és ha minden rendben megy, akkor az első kész konstrukciók még idén az utakra kerülhetnek. A Fiat Chrysler feladata az lesz, hogy ismerve a Google rendszerét, olyan módon átalakított autókat hozzon létre, amelyekre minél egyszerűbben tudja installálni a szükséges alkotóelemeket a keresőóriás. És itt persze nem csak egy másik fedélzeti számítógépre, vagy eltérő szoftverre kell gondolni, hanem arra a rengeteg különböző feladatot ellátó szenzora is, amik az önvezető autókban elengedhetetlenek a tökéletes működés érdekében.
A vállalat friss közleményéből azt is megtudhattuk, hogy a Google mely modellnek szavazott bizalmat: a Chrysler Pacifica szolgál majd az önvezető rendszerek alapjául. Ez a személygépjármű egyterű, és létezik belőle hibrid hajtáslánccal szerelt változat is (a Google magától értetődően ezt a kivitelt fogja alkalmazni). A hibrid rendszerrel ellátott modell 248 lóerős összteljesítményű, és az autóban alapjáraton egy 16 kWh-s lítium-ion akkumulátor gondoskodik az energiatárolásról (nem kizárt, hogy ezen a ponton lesz változás a spéci gépeknél). Fontos kiemelni, hogy tisztán elektromos üzemben is tud közlekedni a Pacifica, ilyen módon alapesetben akár 48 kilométer megtételére is lehetőséget biztosít, és a gyorstöltési rendszerének köszönhetően két óra alatt újra feltölthető 230 voltos hálózatról. Vélhetően a Google a tesztelés időszaka alatt igyekszik majd így használni mind a 100 gépjárművet. Hogy miért esett a választás egy ekkora autóra? Nos, a válasz egyszerű: a Google ilyen téren is új kihívás elé szeretett volna nézni. A sok Lexus RX450H és Toyota Prius mellé besorakozó Chrysler Pacifica a legnagyobb kasztnival rendelkező önvezető kocsi lesz a Google zászlaja alatt.
A vállalatok a közös munkával remélik, hogy sok tapasztalatot fognak gyűjteni, és a cél továbbra is az, hogy egyetlen gombnyomással a lehető leggyorsabban, és persze legbiztonságosabban eljuthassanak az emberek egyik pontból a másikba. Miután minden tervezett gépjármű szolgálatba áll, a Google már Amerika-szerte kb. 200 autótól fogja gyűjteni a rendkívül hasznos adatokat.