Napjainkban a termékvisszahívások egyáltalán nem ritkák, mivel az elektronikai és egyéb eszközök tervezése és gyártása során sokféle probléma merülhet fel. Az már nem sokszor fordul elő, hogy egy okostelefont kell visszahívni, ám ez sem példátlan, gondoljunk csak a Samsung Galaxy Note7 vesszőfutására, ami talán a történelem egyik legkínosabb ilyen helyzetét eredményezte. Most a Sony került nehéz szituációba, a cég kénytelen visszahívni az új csúcskészülékét.
Hardveres eredetű meghibásodással küzd az Xperia 1 VII, minden érintett eszközt újra cserél a Sony, hogy a lehető leggyorsabb megoldást nyújtsa a felhasználók számára.
Az Xperia 1 VII májusban mutatkozott be, és júniusban indult a forgalmazása, alig több mint egy hónapja kerültek az első példányok a boltok polcaira. A Sony számára az mindenképpen jó hír, hogy egészen hamar kiderült ez a probléma. Ráadásul valószínűleg úgysem tudott túl nagy mennyiséget eladni az okostelefonból, mivel a vállalat évek óta folyamatosan szenved a mobilpiacon, és képtelen felhajtani a termékei iránti keresletet.
A Sony néhány nappal ezelőtt kezdte vizsgálni az Xperia 1 VII-et, miután több felhasználó is arra kezdett panaszkodni, hogy a mobiltelefonja használhatatlanná vált, vagy legalábbis hektikusan üzemel. Szerencsére gyorsan sikerült a cégnek feltárnia a probléma forrását. Az alaplapon olyan nyomtatott áramköri hiba keletkezett, ami miatt a komponenst cserélni kell. A cég a problémát kiküszöbölte mostanra, és elvileg nem is minden készülék volt ebben érintett.
„A vizsgálatunk arra a megállapításra jutott, hogy a gyártási folyamat az Xperia 1 VII okostelefonok kis számában az áramköri lap meghibásodását okozhatja, ami potenciálisan áramellátási zavarokat eredményezhet.” – áll Sony brit képviseletének hivatalos tájékoztatójában. „A gyártási folyamatot azonnal megváltoztattuk, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer. Őszintén elnézést kérünk az ügyfeleinknek okozott kellemetlenségekért.”
Az érintett készülékek kiszűrésére a Sony egy egyszerű oldalt nyitott, ahol az IMEI számot megadva mindenki rögtön tudja ellenőrizni, hogy a birtokában levő termékkel mi a helyzet. A gyártó szerencséjére nem elérhető még mindenhol az Xperia 1 VII, így például Magyarorszára sem jutott el hivatalosan. Éppen ezért valószínűleg hazai érintettje nincs is a mostani visszahívásnak, és ha mégis később eljut felénk a termék, akkor már hibátlan modellt kaphatnak kézhez a vásárlók.
Noha a Sony gyorsan és látszólag elég jól kezelte az Xperia 1 VII ügyét, jó eséllyel ez az eset egy újabb szög a japánok okostelefonos tevékenységének koporsójában. Ugyanis már arról lehet hallani, hogy a vállalat nem igazán akar vesződni az eszköz európai értékesítésével. Ha pedig már a mi régiónkba sem jut belőle, akkor végképp nagyon szűk közönséget szolgálnának ki az Xperia termékcsalád tagjai. Miközben a kínálat is leépült szép lassan.
2022-től már csak évente három mobiltelefon jelent meg a Sony zászlaja alatt, ami 2024-re kettőre csökkent, idén pedig eddig még csak az Xperia 1 VII mutatkozott be, de a cég azzal is nagyon kellemetlen szituációba futott. Miközben egyébként a termék specifikációja alig változott az Xperia 1 VI-hoz képest.