Mint arról már többször beszámoltunk, mind a drágább Xbox Series X, mind az olcsóbb Xbox Series S visszafelé-kompatibilis lesz az Xbox One-on futó játékokkal, valamint az Xbox 360-ra és eredeti Xboxra megjelent játékok egy jelentős részével. Most azonban kiderült, hogy a Series S nem tudja majd futtatni az Xbox One X-re feltuningolt játékokat.
Miről is van tehát szó? Azokról a játékokról, amik specifikusan kaptak frissítést ahhoz, hogy kihasználják a 4K-s felbontásra tervezett One X előnyeit. Korábban is arra tippeltek a szakértők, hogy ezeket a Series S nem tudja majd futtatni, hiszen míg a One X-ben 12GB RAM található, addig a Series S-be kellett érnie 10GB-tal.
Ha tehát az Xbox One X-re feltuningolt játékok nem kapnak még egy specifikus tuningot a Series X-re és a Series S-re, akkor a visszafelé-kompatibilitás keretein belül futnak majd, viszont ezt a verziót csak a Series X tudja majd futtatni.
A Microsoft megerősítette, hogy a Series S a játékok sima, One S-re készült verzióját futtatja majd, azonban automatikusan rátesz néhány extrát, ahol ez lehetséges: lehet számítani magasabb felbontásra, jobb framerate-re, jobb textúraszűrésre, rövidebb töltési időkre, valamint automatikus HDR-re.
A Microsoft persze több játékát is specifikusan frissíti majd Series S-re és Series X-re, így például a Forza Horizon 4-et és a Gears 5-öt, így ebben az esetben a fentebb vázolt helyzet nem alakul ki. Azonban kérdéses, hogy az utóbbi egy-két évben megjelent third party játékokból mennyi kap majd hasonló frissítést, de tippünk szerint nem sok, így ezeket az új konzolok visszafelé-kompatibilitási módban futtatják majd.
Mivel az Xbox One X-re patchelt játékok jellemzően nem csak magasabb felbontást és/vagy framerate-et nyújtottak, hanem grafikai beállítások tekintetében is előrelépést jelentettek az Xbox One S-hez képest, ezekről azonban a Series S-en le kell majd mondanunk. Ennek fényében még kevésbé érthető, hogy a Microsoft miért döntött úgy, hogy a Series S 128 bites memóriabuszán 10GB-nyi memóriát vet be, amivel nem csak, hogy a One X frissített játékok futtatásáról kell lemondani, hanem kialakult ez az igen furcsa összeállítás, ahol 8GB-nyi memórián 224GB/s, míg 2GB-nyi memórián csak 56 GB/s sávszélesség érhető el.
Az utóbbi mondjuk elég lehet az operációs rendszernek, de mindenképp egy furcsa döntés, aminek vélhetően nem lehet más oka, mint a költségek minél lejjebb szorítása.
Érdekes lesz látni, hogy a még régebbi, tehát Xbox 360-as játékok esetében milyen tuningot tud majd alkalmazni a Series X és a Series S, hiszen a One X ezeken is képes volt számos ponton automatikusan javítani.