A CD Projekt Red egy teljesen új előzetessel jelentette be a Cyberpunk 2077: Phantom Liberty megjelenését. Ezek szerint a kiegészítő szeptember 26-án jelenik meg PC-re, PS5-re és Xbox Series-konzolokra. Ahogy a stúdió korábban bejelentette, az előző generációs konzolokat elhagyták, így lehetőségük volt olyan dolgokat megvalósítani vizuálisan és a játékmenet tekintetében, amikre azok a gépek már nem voltak képesek.
A CD Projekt Red szerint ennek a kiegészítőnek volt a legnagyobb költségvetése a stúdió történetében - mármint a korábbi kiegészítőkhöz viszonyítva persze. Nem csoda, a Phantom Liberty az egész játékot alaposan átalakítja, így érdemes lesz majd a nulláról újrakezdeni, de persze rögtön bele lehet majd vágni a kiegészítő új tartalmaiba is. Eközben a stúdió kommunikációs vezetője, Michał Platkow-Gilewski arról beszélt, hogy szerinte az alapjáték megjelenése nem is sikerült olyan rosszul, mint ahogy az emberek mondják, és hogy egyszerűen csak "menő lett nem kedvelni a játékot". Mindenesetre mint elmondta, nem tetszik neki ez a szituáció:
"Erre nem számítottam, és tudtam, hogy produkálnunk kell egy visszatérést. Mert a megjelenés előtt nagyon jó pozícióban voltunk. Nem akkor, amikor már teljes volt a hájp a Cyberpunk körül, hanem mondjuk két évvel korábban. Megvolt a közösségünk, kedveltük őket, ők kedveltek minket, és nagyon jó volt a CD Projekt Rednél dolgozni."
Nos, a PC-s vásárlók még valóban egészen jól jártak, de az előző generációs konzolokon szinte játszhatatlan volt a Cyberpunk 2077, és a sok probléma miatt még a Sony is levette a PlayStation Store-ból. Ilyen korábban még nem nagyon történt AAA-kategóriás játékkal. Az új konzolokon pedig ugyan jól futott a játék, de az igazi next-gen patch-re egy évet kellett várni. Mindenesetre Michał Platkow-Gilewski máshogy emlékszik:
"Tényleg úgy gondolom, hogy a Cyberpunk jobb volt a megjelenésekor, mint amilyen fogadtatást végül kapott, még az első kritikák is pozitívak voltak. Aztán egyszer csak menő lett nem kedvelni. Elég gyorsan a padlóra kerültünk, ez egy kemény időszak volt. Nem tudtuk, mi fog történni" - mondja az úriember, akit innen emlékeztetnénk arra, hogy az első kritikák azért voltak pozitívak, mert csak a PC-s verzióhoz adtak ki kódokat a sajtónak, az előző generációs változat állapotát eltitkolták.
"Tudtuk, hogy a játék jó, ugyanakkor tudtuk, hogy javítanunk kell rajta, újraépíteni dolgokat és ehhez idő kell. Ehhez sok idő kellett, de sosem törtünk meg. Mindig is azt mondtuk, hogy meg tudjuk csinálni" - zárja a kommunikációs vezető. És meg kell hagyni, hogy ebben igazat adhatunk neki, azóta tényleg alaposan kikupálták a játékot, ráadásul ahogy fentebb említettük, a Phantom Liberty a játék szinte összes alrendszerébe belenyúl, sőt, még a kezelőfelületet is részben átalakítja, tehát a CD Projekt Red tényleg eléggé átgyúrta a játékot.