A Telegram hónapról hónapra igyekszik újdonságokkal szolgálni a felhasználók számára, és most is kaptunk egy meglehetően nagy adag fejlesztést. Jelenleg az a célja a cégnek, hogy az üzleti felhasználást megerősítse, szeretné azt elérni, hogy több cég kezdjen a Telegramon kommunikálni a közönségével, és tesz is ennek érdekében.
A jövőben a Telegram fiókokat már egyszerűen át lehet állítani üzleti fiókra, és ezáltal azonnali hozzáférést kap az adott profil a különböző üzleti funkciók sokaságához. Ezeknek a felhozatalát folyamatosan bővíti a cég. A biznisz funkciók elérése egyszerűen megy majd, nem kell hozzá semmiféle programozási képesség, ahogy például Telegram botokat és mini applikációkat is könnyen lehet már létrehozni a platformon.
Az üzleti Telegram fiókok olyan extra információkkal szolgálhatnak majd a vásárlóik, követőik számára, mint például a boltok helyének azonnali elérése. A lokációs információval együtt rögtön azt is megjeleníti majd a szolgáltatás, hogy mennyi idő alatt tud az ember odaérni gyalog, tömegközlekedéssel vagy saját autóval. Innen az útvonal pontos megtervezése már csak egy érintés. A nyitva tartást is azonnal lehet ellenőrízni, és ezen információkból együtt már azt is tudni fogja az ember, hogy zárás előtt oda tud-e még érni az üzlethez.
A Telegram lehetőséget nyújt az üzleti profiloknak arra, hogy egyedülálló kezdőképernyőt hozzanak létre, ami üdvözli az új érdeklődőket, Az indítólap különleges háttere kaphat az adott cég saját színvilágával ötvözve, a profiljába vágó matricákat lehet itt megjeleníteni amellett, hogy a cég neve, jelmondata és fontosabb ígéretei, üzenetei is azonnal kirajzolódhatnak a képernyőn. Gyors tájékoztatást is adhat a cég a követőknek friss információk kapcsán.
A gördülékeny kommunikáció és tempós tájékoztatás érdekében az üzleti felhasználók be tudnak állítani gyorsüzeneteket, amiket a „/” jellel és egy egyedi szóval érhetnek el. Például egy étterem üzemeltetője az érdeklődők számára a „/menu” paranccsal azonnal el tudja majd küldeni az aktuális menü ajánlatokat, vagy a „/foglalas” begépelésével tud részletes tájékoztatást küldeni a helyfoglalással kapcsolatos információkról.
A gyorsüzentekben nemcsak szöveg lehet, hanem bele foglalható ezekbe hangulatjel, hivatkozás, matrica, kép vagy videó, de akár még egy külső dokumentum is. Megteheti az ember, hogy például egy gyors üzenettel elküldi a cége ÁSZF-ét egy PDF formájában azoknak, akik esetleg ez után érdeklődnek. De például prezentációk, szórólapos anyagok és egyéb dokumentumok is megosztásra kerülhetnek egyetlen előre definiált gyorsüzenettel.
Konkrét üdvözlőüzenetet is be tud állítani a fiók tulajdonosa, ami az érdeklődő első üzenetét követően fog automatikusan megjelenni. Azt is megadhatja az ember, hogy például néhány nap elteltével egy újabb üzenetet követően az üdvözlő üzenet ismét megjelenjen – ezt szabadon lehet konfigurálni. Külön üzenet állítható be olyan esetre is, ha például szabadság vagy betegség miatt átmenetileg zárva van a bolt.
A Telegram üzleti fiókot használók és a Premium előfizetők színes címkékkel tudják majd hatékonyabban rendezni a beszélgetéseiket a különböző személyekkel. Ennek az alapját a mappás rendszer adja majd. A mappákba szortírozott csevegéseknél fog megjelenni az adott mappához tartozó színes címke az átláthatóság jegyében.
Újítás az is, hogy az üzleti felhasználók létrehozhatnak majd pillanatok alatt olyan linket, ami egy-egy beszélgetéshez vezet. Ezzel megoldható például az is, hogy olyan linket készítsenek, ami rögtön az asztalfoglaláshoz vezet egy étterem esetében, vagy például a csomagkövetési információhoz egy csomagküldő cég esetén. A linket lehet QR kód formájában is megosztani, így még könnyebben tudják majd az emberek elérni a fontos felületeket. A Telegram igyekszik mindenre gondolni: a hivatkozásokhoz pedig tartozik majd egy számláló, ami megmutatja, mennyi alkalommal használták, ez hasznos információ lehet a cégeknek.
Az üzleti fiókokhoz lehetőség lesz csatolni egyedi botokat vagy meglévő megoldásokat is. Ezekkel is lehet a kommunikációt segíteni. Akár mesterséges intelligenciát használó asszisztenst is felvehetnek a felhasználók, hogy menedzseljék a beszélgetéseket. A botok és az emberek hibrid felállásban segíthetnek az érdeklődőknek bármilyen témakörben. A botokat a Telegramon már korábban is specifikusan lehetett konfigurálni, és a változatos beállítási lehetőségek az üzleti profiloknál is elérhetőek lesznek.
A Telegram minden üzleti funkciót extra költség nélkül hozzáférhetővé, kipróbálhatóvá tesz az összes Premium ügyfél számára is. Ezeket a beállításokon belül külön a Telegram Business szekcióban lehet majd kezelni.