Újfajta érintő-kezelőfelületek a Microsofttól

A Microsoftnál a kutatásra és fejlesztésre szánt összegkeret hatalmas: 2011-re például 9,6 milliárd elkölthető dollár áll a kutatók és a fejlesztők rendelkezésére. Az elmúlt évek során a vállalat hatalmas figyelmet fordított arra, hogy olyan felhasználói kezelőfelületeket fejlesszen ki, amelyek érintés-alapú vezérlést tesznek lehetővé. Az innovatív technológiák kifejlesztésére rengeteget költött a cég, ám most úgy tűnik, hogy elkezdenek beérni a kemény munka gyümölcsei.

Újfajta érintő-kezelőfelületek a Microsofttól

A Microsoftnál a kutatásra és fejlesztésre szánt összegkeret hatalmas: 2011-re például 9,6 milliárd elkölthető dollár áll rendelkezésére erre a célra. Az elmúlt évek során a vállalat hatalmas figyelmet fordított arra, hogy olyan felhasználói kezelőfelületeket fejlesszen ki, amelyek érintés-alapú vezérlést tesznek lehetővé. Az innovatív technológiák kifejlesztésére rengeteget költött a cég, ám most úgy tűnik, hogy elkezdenek beérni a kemény munka gyümölcsei.

A vállalat nemrégiben bemutatót tartott legfrissebb fejlesztéseiről. Az egyik új, érintés alapú vezérlésre támaszkodó technológia az OmniTouch nevet kapta, amely szakít az érintőkijelzőkkel. Az OmniTouch a felhasználói kezelőfelületet egy projektor segítségével szinte bármilyen felületre ki tudja vetíteni, így a felhasználónak csak a kivetített képen látható menüelemekre kell böknie, ha különböző műveleteket szeretne elvégezni. A rendszer egy kisméretű projektorból és egy módosított Kinect érzékelőből áll – utóbbi a hagyományos Kinect szettnél sokkal kisebb érzékelési hatótávolsággal bír. A prototípus szett – amely a felhasználó vállán foglal helyet – elsőre kicsit furcsán néz ki, de a fejlesztők szerint jelenleg semmilyen komoly akadálya nincs annak, hogy az eszközt sokkal kissebbé és esztétikusabbá varázsolják.

A kamerából és Kinect érzékelőből álló OmniTouch mellett egy másik érdekes koncepciót is bemutattak a Microsoft illetékesei, ami PocketTouch névre hallgat. Ennek a megoldásnak az a lényege, hogy az adott mobil készülék egy speciális, kapacitív érintő lapka használatának köszönhetően akkor is vezérelhető, ha az a nadrágzsebünkben, táskánkban, vagy akár kabátzsebünkben lapul. Ahhoz, hogy a rendszer működésbe lépjen, szükség van egy nyitó gesztusra, amellyel az érintésérzékelő felületet aktiváljuk. A PocketTouch koncepció meglehetősen érdekes és az is meglepő, hogy milyen jó hatásfokkal dolgozik a rendszer – ezen maguk a fejlesztők is meglepődtek. Érdekesség, hogy a PocketTouch támogatással ellátott prototípus nem csak vékonyabb, hanem vastagabb anyagokon keresztül – például vastag gyapjú – is hatékonyan felismerte a gesztusokat.

A két technológia közül látszólag a PocketTouch-nak van nagyobb esélye arra, hogy hamarabb megjelenjen a felhasználóknak szánt készülékekben, ám kétségtelen tény az is, hogy mindkét újítás rendkívül vonzó és sok lehetőség rejlik bennük.

 

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward