Júliusban robbant ki a botrány, melyben számos alkalmazott kezdett el arról beszélni, hogy milyen zaklatások és abúzusok zajlanak a Ubisofton belül. A dolognak akkor lettek is következményei: felmondott Maxime Béland alelnök, Serga Hascoet kreatív igazgató, Yannis Mallat kanadai stúdióvezető, és Cécile Cornet HR-es vezető.
Yves Guillemot, a Ubisoft vezérigazgatója akkor úgy nyilatkozott, hogy több fontos pozícióban lévő embere is eljátszotta a bizalmát, így alakulhatott ki ilyen helyzet a kiadón belül, és megígérte, hogy hamarosan gyökeres változások fognak bekövetkezni.
A folyamat részeként a Ubisoft egy külsős vállalatot bízott meg azzal, hogy felderítse a dolgok súlyosságát a kiadón belül, és a folyamatosan tartó átvilágításnak egy áldozata lett, mégpedig a Ubisoft Singapore vezetője, Hugues Ricour. Ez a csapat jelenleg a sokszor elcsúsztatott Skull & Bones nevű játékon dolgozik egyébként.
Ricour neve már a nyáron is előkerült, most pedig az audit kihozta, hogy alaposan érintett volt a szexuális zaklatással, lekezelő viselkedéssel és egyéb munkahelyi abúzussal kapcsolatos dolgokban. Úgy tudni, hogy többek között illetlen megjegyzéseket tett a női alkalmazottak öltözködésére, és a munkahelyi bulikon megpróbálta rávenni az alkalmazottakat, hogy csókolják meg őt.
A kikerült belsős e-mail a következőképpen fogalmaz: "Hugues Ricour azonnali hatállyal lemond a Ubisoft Singapore ügyvezetői pozíciójáról. Az elmúlt hetekben lezajlott külsős átvilágítás egyértelművé tette, hogy nem tudja folytatni ebben a pozícióban".
Ez alapján nem kizárt, hogy Ricour valamilyen formában a cégnél marad, de erről már nem szólt az e-mail. A Ubisoft szerint az audit tovább folytatódik, egészen addig, amíg ki nem vizsgálnak minden bejelentést és panaszt. Guillemot elmondta, hogy minden szükséges lépést meg fognak tenni.
Ezzel párhuzamosan a vezérigazgató egy teljes kulturális átalakulást lengetett be a cég életében, aminek kapcsán létrehozták a diverzitásért és inkluzivitásért felelős globális igazgatóhelyettesi pozíciót, valamint felállítottak egy olyan bizottságot, amelyik alaposan megvizsgálja a játékokba kerülő tartalmakat, hogy azok még véletlenül se sértsenek meg senkit.
Ugyanez vonatkozik a marketingre is, ahol mostantól a Ubisoft nagyon komolyan veszi, hogy semmi olyannal ne reklámozzák a játékokat, amelyik nem megfelelő valamelyik társadalmi csoport számára.