Meglehetősen sokan fogadták kétkedve, mikor a Netflix bejelentette, hogy felveszi a harcot a jelszómegosztókkal szemben, és letöri a szarvát azoknak, akik visszaélnek a rendszer adta lehetőséggel. Viszont a vállalatnak bejött ez a húzása, és most már sorban állnak a többiek is, hogy a Netflix mintáját követve még több előfizetőre tegyenek szert.
A Netflix 2021-ben holtpontra jutott, megállt a növekedése, és akkor kezdték kidolgozni azt a rendszert, amit 2023-ban végül sikeresen élesítettek hosszas előkészületeket követően. A szabálytalan jelszómegosztásokat figyelő és akadályozó eszközök jól vizsgáztak. Borítékolhatóan arra volt szükség ahhoz, hogy a vállalat legnagyobb riválisai is elinduljanak ebbe az irányba. Nagyjából egy hónappal ezelőtt derült ki, hogy a Disney+ is elkezdi felszámolni a szabálytalan hozzáféréseket, és a Hulu is így tesz.
Friss beszámolók pedig már arról szólnak, hogy a Warner Bros. Discovery is magasabb fokozatra kapcsol ezen a fronton, és már dolgoznak a vállalatnál azon, hogy megregulázzák a Max streaming szolgáltatással visszaélőket. Ezt közvetlenül is megerősített a sajtónak a Warner globális streaming és gaming szektorának igazgatója, JB Perrette. A szakember a napokban beszélt arról, hogy a szolgáltatás folyamatos terjeszkedésben van az elért régiókat tekintve, és emellett szeretnék azáltal is növelni az előfizetők táborát, hogy a jelszómegosztást felszámolják.
„A második és harmadik negyedévben egy sor európai piacon indítjuk el a Max szolgáltatást” – mondta Perette. „És a jelszavak megosztásának visszaszorítjuk, amit a Netflix nyilvánvalóan rendkívül sikeresen hajtott végre.”
A Warner Bros. Discovery jelenlegi tervei szerint a vállalat az év végéhez közeledve állhat majd elő a jelszómegosztás elleni harcról szóló elképzeléseivel. Valószínűleg a Netflix mintájára próbálnak majd eljárni, de ezen a fronton egyelőre semmi biztosat nem lehet tudni. Annak függvényében, hogy miként haladnak majd a jelszómegosztás felszámolására szolgáló eszközök fejlesztésével, akár 2025-re is csúszhat ez a „manőver”.
A vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy újabb előfizetők számára tegye vonzóvá a szolgáltatást. Tavaly óta már a Max néven kínál a korábbinál is szélesebb és változatosabb tartalmakat, például a Discovery+ hozzájárulása révén. A Warner Bros. Discovery idén arra helyezi a hangsúlyt, hogy a Max minél szélesebb körben legyen elérhető, hiszen sok helyen még a korábbi formában fut a HBO Max szolgáltatás. A változatosság fokozása jegyében már van, ahol hírműsort is elérhetnek a televíziók elé ülő nézők, és a sportnak is kezd egyre nagyobb teret engedni a cég, mert pontosan látják, hogy mekkora pénz van a sporttal kapcsolatos tartalmakban.
Kombinálva a Warner különböző szolgáltatásainak nagyjából 97,7 millió előfizetője volt a 2023-as év végére. Az erre vonatkozó információ a cég negyedik negyedéves beszámolójából származik. Az idei évben minden bizonnyal szeretnék átlépni a 100 milliós álomhatárt, és ezzel megerősítenék a harmadik helyüket a piacon a Disney+ és persze a Netflix mögött. Ebben pedig a jelszómegosztások visszaszorítása nagy segítséget jelenthet. Főleg az USA-ban lehet ez a további növekedés mozgatórugója JB Perrette elmondása alapján.