Shop menü

ÚJABB HELYEN KEZD HIRDETNI A YOUTUBE, ÉS JÖN AZ ÉVAD LÉTREHOZÁSI LEHETŐSÉG

A youtuberek rendezettebben tálalhatják majd a videóikat a közönségüknek, de a jövőben már ott is lesz reklám, ahol eddig még nem volt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Újabb helyen kezd hirdetni a YouTube, és jön az évad létrehozási lehetőség

Reklámból soha nem lehet elég, ha az a platform fő bevételi forrása, éppen ezért a YouTube csapata folyamatosan dolgozik azon, hogy a hirdetéseket fejlessze. Most a vállalat megerősítette, hogy jön egy „régóta várt” reklámforma. Miközben a youtuberek is kapnak egy olyan újítást, amire hosszú ideje vártak.

A YouTube már a szüneteltetési képernyőn is reklámokat fog mutatni.

A lejátszás megállításánál képbe kerülő hirdetések egyáltalán nem újak, más platformokon már hosszú ideje lehet ilyenekkel találkozni. A YouTube is régebben elkezdte már ezt a funkciót fejleszteni és tesztelni, de egészen eddig nem lehetett biztosan tudni, hogy mi a célja a cégnek. Vannak olyan tesztelt dolgok, amik végül nem kerülnek bevezetésre, és itt is lehetett abban reménykedni, hogy végül elveti a cég, hogy még több helyen mutasson reklámokat.

Most azonban a cég egyik szakemberek, Oluwa Falodun a The Verge lapnak elmondta, hogy már nem kérdéses, hogy lesznek reklámok a videók szüneteltetése közben. A platform kommunikációs vezetője azt is elmondta, hogy a tesztek során jó eredményeket láttak minden érintett fél részéről, és ennek hatására döntöttek a bevezetés mellett.

Galéria megnyitása

„Mivel mind a hirdetők, mind a nézők részértől bíztató visszajelzéseket láttunk, úgy döntöttünk, hogy széles körben bevezetjük a szünethirdetéseket az összes hirdető számára.” – jelentette ki Falodun. Ez alapján valószínűleg nem kell már sokáig várni arra, hogy mindenkinél megjelenjenek az újfajta reklámok. A hirdetőkön múlik, mennyire kapnak majd az új opció után. Szinte biztosak lehetünk abban, hogy a cégek gyorsan rákapnak majd erre a formátumra.

A kiválasztottak már 2023 óta ismerkedhetnek ezzel a lehetőséggel, és Philipp Schindler korábban utalt arra, hogy akik már kipróbálták, egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak ennek kapcsán. Érdekes módon a YouTube részéről még az is elhangzott, hogy a szüneteltetési képernyőn megjelenő tartalmak bevezetése után a videózás „kevésbé megszakított” élményt jelent majd. Ez alapján elképzelhető, hogy kevesebb lesz majd a videók közben megjelenő reklám, ha a cégek tudnak ilyen formában hirdetni. De ebbe azért senki ne lovalja bele magát.

Az viszont biztosan javítani fogja a felhasználói élményt, és a youtuberek is örülnek majd neki, hogy a platform lehetőséget nyújt majd arra, hogy évadokra tagolva lehessen feltölteni tartalmakat. Ennek köszönhetően a tartalomgyártók még átláthatóbban tudják majd a videókat feltölteni. Nagyon sok youtuber dolgozik úgy, hogy évadokat különböztet meg, esetleg külön szériákat indít akár egy éven belül is. Ezeket lehet majd szépen összerendezni.

Galéria megnyitása

Olyan érzés lehet majd a YouTube videókat fogyasztani sorban, mintha csak a Netflix előtt ülne az ember. Legalábbis a fejlesztők részéről ez volt az elgondolás. A szériák esetén a videók úgy fogják egymást követni az automatikus lejátszással, ahogy valóban következnek. Jelenleg az automatikus lejátszásnál ez egyáltalán nem garantált, ha csak nem egy rendezett lejátszási listán vannak a videók összeszedve. Elsősorban a televíziókon lesz érdekes ez a fejlesztés a cég bemutatója szerint.

Arról egyelőre nem is beszélt a YouTube, hogy az évadra osztott videók pontosan miként jelennek majd meg a többi platformon. Ennél egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mikor kerül sor a bevezetésére.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére