Reklámból soha nem lehet elég, ha az a platform fő bevételi forrása, éppen ezért a YouTube csapata folyamatosan dolgozik azon, hogy a hirdetéseket fejlessze. Most a vállalat megerősítette, hogy jön egy „régóta várt” reklámforma. Miközben a youtuberek is kapnak egy olyan újítást, amire hosszú ideje vártak.
A YouTube már a szüneteltetési képernyőn is reklámokat fog mutatni.
A lejátszás megállításánál képbe kerülő hirdetések egyáltalán nem újak, más platformokon már hosszú ideje lehet ilyenekkel találkozni. A YouTube is régebben elkezdte már ezt a funkciót fejleszteni és tesztelni, de egészen eddig nem lehetett biztosan tudni, hogy mi a célja a cégnek. Vannak olyan tesztelt dolgok, amik végül nem kerülnek bevezetésre, és itt is lehetett abban reménykedni, hogy végül elveti a cég, hogy még több helyen mutasson reklámokat.
Most azonban a cég egyik szakemberek, Oluwa Falodun a The Verge lapnak elmondta, hogy már nem kérdéses, hogy lesznek reklámok a videók szüneteltetése közben. A platform kommunikációs vezetője azt is elmondta, hogy a tesztek során jó eredményeket láttak minden érintett fél részéről, és ennek hatására döntöttek a bevezetés mellett.
„Mivel mind a hirdetők, mind a nézők részértől bíztató visszajelzéseket láttunk, úgy döntöttünk, hogy széles körben bevezetjük a szünethirdetéseket az összes hirdető számára.” – jelentette ki Falodun. Ez alapján valószínűleg nem kell már sokáig várni arra, hogy mindenkinél megjelenjenek az újfajta reklámok. A hirdetőkön múlik, mennyire kapnak majd az új opció után. Szinte biztosak lehetünk abban, hogy a cégek gyorsan rákapnak majd erre a formátumra.
A kiválasztottak már 2023 óta ismerkedhetnek ezzel a lehetőséggel, és Philipp Schindler korábban utalt arra, hogy akik már kipróbálták, egyöntetűen pozitívan nyilatkoztak ennek kapcsán. Érdekes módon a YouTube részéről még az is elhangzott, hogy a szüneteltetési képernyőn megjelenő tartalmak bevezetése után a videózás „kevésbé megszakított” élményt jelent majd. Ez alapján elképzelhető, hogy kevesebb lesz majd a videók közben megjelenő reklám, ha a cégek tudnak ilyen formában hirdetni. De ebbe azért senki ne lovalja bele magát.
Az viszont biztosan javítani fogja a felhasználói élményt, és a youtuberek is örülnek majd neki, hogy a platform lehetőséget nyújt majd arra, hogy évadokra tagolva lehessen feltölteni tartalmakat. Ennek köszönhetően a tartalomgyártók még átláthatóbban tudják majd a videókat feltölteni. Nagyon sok youtuber dolgozik úgy, hogy évadokat különböztet meg, esetleg külön szériákat indít akár egy éven belül is. Ezeket lehet majd szépen összerendezni.
Olyan érzés lehet majd a YouTube videókat fogyasztani sorban, mintha csak a Netflix előtt ülne az ember. Legalábbis a fejlesztők részéről ez volt az elgondolás. A szériák esetén a videók úgy fogják egymást követni az automatikus lejátszással, ahogy valóban következnek. Jelenleg az automatikus lejátszásnál ez egyáltalán nem garantált, ha csak nem egy rendezett lejátszási listán vannak a videók összeszedve. Elsősorban a televíziókon lesz érdekes ez a fejlesztés a cég bemutatója szerint.
Arról egyelőre nem is beszélt a YouTube, hogy az évadra osztott videók pontosan miként jelennek majd meg a többi platformon. Ennél egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mikor kerül sor a bevezetésére.