A kínai Pimax, egy VR szemüvegeket készítő cég általában nem a termékei minőségéről híres. A felfoghatatlanul nagy felbontású és látószögű eszközöket kínáló vállalat elég kétes hírnévnek örvend, sokan bánták már meg, hogy beruháztak a termékeikbe, ennek ellenére vannak vásárlóik, és szinte félévente jön ki valamilyen új szemüvegük.
A most bejelentett Pimax Dream Air azonban egy kicsit elüt a cég korábbi eszközeitől, hiszen ezúttal egy apró készüléket hoznak majd ki, ami a Meta Quest 3 és az Apple Vision Pro szerelemgyereke is lehetne. Az új eszközdizájn érdekében viszont a szokásos nagy látószögről a felhasználóknak le kell majd mondaniuk.
Az alig 200 grammos készülék (a Quest 3 512 gramm, a Vision Pro 650 gramm) rendkívül könnyű, ami valószínűleg szuper kényelmessé teheti. A kijelző tekintetében bár történt felbontás csökkenés, a piacon így is az egyik legnagyobb felbontást kínálják majd szemenként, még az Apple Vision Pronál is magasabbat. A HDR képes mico-OLED panel 3840x3552-es felbontásra képes szemenként, mindezt 90Hz-en. A kialakítás nagyjából 102 fokos látószöget biztosít, és természetesen nem hiányozhat a kevert valóság módozat sem.
A kézkövetés mellett egy Quest 3 kontrollerre emlékeztető irányítót kap, lesz benne hangszóró, illetve a szemkövetést is tudni fogja a készülék.
Mindezek mellett az USB-C Display port kapcsolatra is képes, vagyis tömörítés nélkül lehetséges a PC-s összeköttetés kábelen keresztül.
Bár az alapkészülék önmagában nem működik, opcionálisan hozzá lehet majd csatolni egy XR2-es chip és akkumulátor csomagot, amivel önálló VR szemüveggé lehet majd alakítani. Aki viszont szeretne a Valve-féle bázisállomásos PCVR követésre támaszkodni, az a készüléket opcionálisan SteamVR előlappal is tudja majd szerelni. Érdekes adaléka lesz a Pimax Dreamnek, hogy képes lesz automatikusan a felhasználó fejére szorítani magát, illetve az optimális szemtávolságot is maga állítja majd be.
A Pimax Dream 2025. májusában fog megjelenni, 1900 dolláros áron fogják osztogatni. A Pimax az új készülékre úgy tekint, mint a portfóliójuk bővítésére, így egyelőre nem tervezik lecserélni a PC-s VR szemüveg vonalukat ilyen önálló eszközökre.