A Cariad és a TomTom együtt dolgozik azon, hogy olyan navigációs szolgáltatással álljanak elő, ami új szintre emelné az elektromos autókat használó emberek utazási élményét. Erről a Cariad számolt be egy hivatalos közleményben, és már ezt is lehet tudni, hogy hol fog az új rendszer debütálni.
A TomTom neve valószínűleg mindenkinek ismerősen cseng a navigációs üzletágból, 1991-ben alapult, de az első évtizedben még nem foglalkozott GPS-ekkel. 2001-ben dobta piacra az első navigációs szoftverét a vállalat. Az elmúlt években a Google Térkép és a Waze mellett a háttérbe szorult, de most egy olyan navigációs rendszerrel készül, ami a legújabb autókba integráltan jól teljesíthet.
2021-ben a Volkswagen elindította a New Auto stratégiáját, ami már az elektromos átállást szolgálja. Ez magában foglalta a skálázható rendszer platform és egy új szoftverfejlesztői csapat megszületését is, ezek vezetésére jött létre a Cariad (Car, I Am Digital) nevű leányvállalat. A Cariad részleg dolgozik a Volkswagennél a navigációs felületek és térképvizualitás fejlesztések biztosításán. A TomTommal most pedig közösen hoznak létre egy teljesen új, egyedi rendszert, elsősorban a villanyautók számára.
A fejlesztők arról számoltak be, hogy az új rendszer mélyen integrált a járműplatformmal, és gördülékeny működést ígér a teljes infotainment rendszeren keresztül, továbbá még a vezetéstámogató rendszerrel is képes hatékonyan együttműködni. Online és offline egyaránt a maximális hatékonyságra törekedik majd az új útvonaltervező. Képes kezelni a valós idejű forgalmi információkat, de akkor sem lesz elveszve, ha ezek nem állnak a rendelkezésére.
Főleg a hosszabb utazások alkalmával fog megmutatkozni az új fejlesztésű navigációs szolgáltatás előnye – emelte ki a Cariad.
A villanyautós közlekedés élményét új szintre emelnék azáltal, hogy minden eddiginél hatékonyabban tervezné meg az utazásokat a platform, számolva a töltési szükségletekkel és az út közben adódó töltési lehetőségekkel. Számol a várható és a valós idejű forgalmi adatok mellett azzal is, hogy a töltőpontokon milyen töltési időkkel kell számolni. Ezeket nagy pontossággal lesz képes megbecsülni az oszlopok és az autók töltési képességeinek összevetésével.
Online kapcsolat mellett képes lesz az új navigációs rendszer azt is figyelni, hogy hol mekkora a töltési pontok terheltsége, így elkerülhető az, hogy egy megtelt állomásra irányítsa az embert az új szoftver. Állítólag nagyon hatékonnyá teheti az utazásokat a friss fejlesztés, és érdemben csökkentheti az utazással töltött időt. Mivel a villanyautók töltése adott esetben elég hosszadalmas lehet, még akkor is, ha csak az ideális 10 százalékról 80 százalékra töltést vesszük figyelembe.
A Volkswagen csoport a TomTommal közösen kidolgozott új navigációs rendszert elsőként a prémium termékkategóriában vezeti be. Az Audi soron következő, tisztán elektromos meghajtású személyautója hozza el a szóban forgó fejlesztést.