Shop menü

ÚJ GAZDÁRA TALÁLT A NÉHÁNY HÓNAPJA NAGY FELFORDULÁST KELTŐ CSEVEGŐ PLATFORM

A Beeper szemtől nekiment az Apple-nek, de elvérzett, és most a WordPress tulajdonosának keze alá kerül.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Új gazdára talált a néhány hónapja nagy felfordulást keltő csevegő platform

Sajnos nagyon kevés olyan alkalmazás van napjainkban, ami valami újat próbál megvalósítani, és sikerrel jár. A Beeper ilyen, az üzenetküldés terén a cég olyan dolgokat alkotott, amiket senki más nem oldott meg korábban. Noha minden tervét nem tudta megvalósítani, de így is szép eredmények övezik a fejlesztéseit, és a továbbiakban már az Automattic égisze alatt fog tovább üzemelni.

Az Automattic neve így talán nem sokak számára ismerős, de arról a technológiai cégről van szó, ami egyebek mellett a WordPress tulajdonosa, de alá tartozik a WooCommerce és már a Tumblr is. Legutóbb a vállalatról akkor lehetett a híroldalak hasábjain olvasni, mikor kiderült, hogy piacra dobja a felhasználói és egyéb adatokat. Több olyan megállapodást is tető alá hozott, ami különböző mesterséges intelligenciával foglalkozó cégeknek (pl. OpenAI és Midjourney) ad hozzáférést az általa begyűjtött információkhoz.

Egy több milliárd dollárra becsült értékű cégről van szó, ami a jelek szerint bármit megtesz annak érdekében, hogy bevételhez jusson. A pénzekből pedig alkalomadtán kisebb cégeket vásárol fel, mint ahogy teszi azt most is a Beeperrel. A Beeper azzal hívta fel magára a figyelmet 2023 végén, hogy sikerült kijátszania az Apple iMessage rendszerét, és az androidos mobilokról küldött üzenetek úgy néztek ki az iPhone-okon, mint azok egy másik Apple termékről érkeztek volna. Több hetes intenzív csatározást követően ezt a dolgot elengedte, az Apple-lel nem bírt a kis cég, de a befektetők figyelmét felkeltette.

Galéria megnyitása

A Beeper eredetileg egyébként nem az iMessage kicselezésére fókuszált, az csak egy mellékprojekt volt a cégen belül. A szolgáltatást azzal a céllal alkották meg, hogy összekösse a rengeteg különböző üzenetküldőt, és így egyetlen felületen tudják kezelni az emberek a csevegéseiket. A cég ezt meg is oldotta már évekkel korábban, számos csevegőplatformot lehet ezen belül menedzselni kényelmesen, az iMessage „meghódítása” csak a hab lett volna a tortán. 14 különböző üzenetküldőt támogat jelenleg a Beeper, és ez a jövőben még tovább bővülhet.

Az Automattic nagyjából 125 millió dolláros áron vásárolja fel a Beepert.

A nagyobb technológiai akvizícióknak sokszor nem szokták kommunikálni a részleteit, így az ár sem derül ki nyíltan az esetek többségében, de itt ebből nem csináltak problémát a felek. A felvásárló már abban bízhat, hogy a Beeper még szebb jövő elé néz majd akkor, ha például az EU nyomására még nyitottabbak lesznek az üzenetküldő szolgáltatások. A Beepert a tervek szerint össze fogják olvasztani a Texts nevű szolgáltatással.

A Texts egy korábbi univerzális üzenetküldő megoldás, amit ugyancsak felvásárlás révén szerzett meg korábban az Automattic. 2023 második felében jutott hozzá ehhez 50 millió dollárosösszegért cserébe. A fejlesztők a mostani üzletet követően egyesíthetik majd a különböző platformok erényeit, és a Texts lényegében megszűnik majd, mert a Beeper márkanév alatt folytatja a működését. A tervek szerint így az Automattic a legnagyobb mindenki számára elérhető, nyílt forrású, de titkosított üzenetküldőt fogja kínálni a felhasználók számára.

Galéria megnyitása

Leszögezte a Beeper, hogy a felhasználási feltételekben és a platform jelenlegi titkosított működésében nem lesz változás, minden ember kizárólagosan rendelkezhet majd a saját adatairól. Az üzleti modell is marad, ahogy most van, tehát alapvetően ingyenes az alkalmazás, de vannak fizetős funkciói. Egyelőre még a Texts felhasználói sem éreznek majd változást, a teljes integrációra csak később kerül majd sor.

Eric Migicovsky, a Beeper vezetője a továbbiakban az Automattic teljes üzenetküldő részlegét fogja irányítani, tehát az ő kezébe kerül a Texts irányítása is. Végül még egy érdekesség: a Beeper egészen eddig béta volt, de most hivatalosan is elindult a végleges kiadása, kilép az éveken át tartó tesztfázisból. Eddig várólistán keresztül lehetett bejutni, de ilyen már nincs többé, aki szeretné, egyszerűen kipróbálhatja.

Galéria megnyitása

Kíváncsiak leszünk arra, hogy az Automattic milyen terveket forral, mennyire fogja beizzítani a marketing gépezetet. A Beeper egy remek szolgáltatás egészen egyedi lehetőségekkel, de nagyon széles felhasználói kört nem tudott megmozgatni. Mindössze 115 ezer aktív fiókról beszélhetünk jelenleg, tehát itt nem azért volt magas a vételár, mert annyira nagy közönséget ér el, inkább a technológiai megoldások tették vonzóvá.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére