A Google egy ideje már dolgozik azon, hogy a javításhoz való jogot biztosítsa a felhasználóknak a Pixel termékek esetén. Ezúttal a vállalat olyan újításokat jelentett be, amik ugyancsak azt a célt szolgálják, hogy a mobilok minél tovább használatban maradhassanak, és a tulajdonosok adatai biztonságban legyenek.
Az elmúlt években egyre több vállalat kezdett együttműködni az iFixittel a javításhoz való jog biztosításának keretei között, és a Google is ezek között van. 2022-ban kötött a két cég partnerkapcsolatot, és a Pixel 8 széria már úgy érkezett, hogy az iFixiten keresztül több éves hardvertámogatást is vállal rá a Google. Elvileg hét éven keresztül elérhető lesz hozzá minden általánosabb alkatrész, mint ahogy a szoftvertámogatást is 7 évre vállalja a cég az újdonságoknál.
A Google jól tudja, hogy az emberek nem szívesen adják ki a mobiljukat a kezükből, és azt a kellemetlenséget sem igazán akarják vállalni, hogy minden adatot törölnek a mobiljukról egy szerviz látogatás miatt. Éppen ezért bejelentette az új „javítási módot”. Ha a felhasználó a mobilt ilyen állapotba teszi, akkor senki, semmilyen személyes adatot nem tud elérni, de képes tesztelni az eszköz funkcióit.
Így mikor elromlik egy Pixel 8, akkor elég lesz javítási állapotba váltani, és azonnal biztonsággal lehet leadni a legközelebbi szervizbe. Mikor a kész mobilt visszakapja a tulajdonosa, csak fel kell oldani a javítási módból, és azonnal ugyanúgy lehet használni, mint korábban. Nem kell az adatok visszanyerésével, alkalmazások telepítésével és beállítások visszaállításával hosszadalmasan időt tölteni. Sokan azért nem javíttatják meg az okostelefonjaikat kisebb gondok esetén, mert egyszerűen nem akarják a tortúrát vállalni.
Ha nincs komoly gondja a készüléknek, akkor azt a felhasználó magának is képes lehet javítani. A Google már mindent meg ad ehhez, most a cég létrehozott egy új Pixel Diagnostic App felületet, ami a telefon alkalmazásból hívható elő. Ez segíteni fog abban, hogy a hardvert tesztelni tudja a felhasználó, és jó esetben ennek keretében kideríthető, hogy mely alkatrésze romolhatott el a mobilnak. Ennek tudatában már fel tudja mérni a felhasználó, hogy bevállalja-e magának a javítást, vagy inkább szakemberhez fordul.
Biztosítani fog a Google egy új javítási kézikönyvet is, amit az iFixittel közösen direkt úgy alakított ki, hogy az a lehető legkönnyebben használható, világosan érthető legyen. Ez egyelőre csak angolul és franciául lesz elérhetőt, de jön több nyelven is. Először a Pixel 8 szériához biztosítja a felhasználóbarát javítási leírást a vállalat, de a jövőben minden más újdonság ezzel együtt fog jönni, és visszamenőleg is számítani lehet erre a korábbi mobilokat érintően a következő hónapokban.
Végül a Google arról is beszélt, hogy felvette a kapcsolatot több független szerviz vállalkozással, akik számos javítási pontot tartanak fenn az Egyesült Államokban, így összesen már több mint 700 helyen lesz biztosított a Pixel mobilok szakszerű javítása. A cél az, hogy a vállalat olyan szolgáltatást biztosítson, melynek keretében mindenhol lesz 20 mérföldön belül javítási pont, és 2-4 órán belül elkészüljön a mobil, ha van a meghibásodott alkatrész készleten.
A Google komolyan veszi, hogy mindent megtegyen azért, hogy hosszabb élettartamot érjen el a mobiljaival. És közben a felhasználói élmény is a lehető legjobb legyen.