Elon Musk amióta átvette a Twitter irányítását, folyamatosan viharok felé kormányozza a mikroblog hajóját. Ez abból a szempontból igazából beleférhet, hogy a felhasználók egy kisebb részét elveszíti, azonban van egy nagyobb probléma is itt, mégpedig az, hogy a hirdetők is elkezdtek elvándorolni, ezzel pedig egyre több pénzt bukik a platform.
Azon volt az elmúlt hónapokban Elon Musk, hogy a Blue előfizetési rendszert felfuttassa, amivel nagyon komoly új bevételi forrásokat sikerült összehoznia. Ugyanakkor azt látni kell, hogy ez nem jelenti azt, hogy a hirdetőktől érkező pénzekre ne lenne szükség. A reklámok egyelőre mindenképpen elengedhetetlenek ahhoz, hogy az üzletember önfenntartóvá tudja tenni a szolgáltatást, tehát elég bevételt termeljen ahhoz, hogy ne legyen veszteséges a működése. Hiszen a Twitter igazából sosem tudott épkézláb üzleti modellt felállítani.
A mikroblog hiába több mint 15 éves, igazából a legtöbbször veszteséges negyedéves jelentéseket publikált. Valószínűleg nem sokan tudják, de a 2006-os indulását követően, csak 2017 végén jött el az a pillanat, hogy profitról tudott beszámolni, és 2019-ben tudta az egész évet is nyereséggel zárni. Azonban szó nincs arról, hogy stabilan profitáltak volna belőle, és amikor éppen nyereség volt, akkor sem különösebben nagy összegekről volt szó. Az egyetlen nyereséges évét is csak 1,2 milliárd dolláros pluszban tudta zárni jóval az előtt, hogy felmerült volna egyáltalán az eladása.
Áprilisban a BBC-nek arról beszélt Elon Musk, hogy nem aggódik azért, mert a befektetők elszivárognak. Úgy gondolta akkor, hogy nem lesz ebből probléma, mert ahogy a dolgok rendeződnek, felismerik majd, hogy szükség van a platform támogatására, és vissza fognak térni, úgy szerzősédeket kötnek. De egyelőre egészen biztos, hogy erről egyáltalán nincs szó. Azóta is folyamatosan csökken a reklámokból származó forgalom.
Friss információk alapján a Twitter amerikai hirdetési bevétele a korábban vizsgált öthetes ciklusban 59 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbi számokhoz képest.
Április egészében és május elején összesen 88 millió dollár bevételt generáltak az Egyesült Államokban a reklámok, ami nagyon rossz eredmény, mivel tavaly ilyenkor még 180 millió dollár felett alakult a forgalma. Persze az várható volt azért, hogy ennyire nem lesz gyors a rend helyreállása, főleg azt figyelembe véve, hogy a Twitter továbbra is viharos vizeken halad. Azonban azt is látni kell, hogy a belső elemzések további csökkenést prognosztizálnak, ami óriási probléma.
A The New York Times beszámolója szerint Elon Musk számára nem lesz egyszerű menet a következő néhány hónap, illetve azt is hozzá kell tenni, hogy igazából a nyomást hamarosan már nem kizárólag Musk vállát fogja nyomni. Rövidesen Linda Yaccarino fogja átvenni a vezérigazgató szerepet, és az eddig elmondottak alapján éppen az lesz az új szakember feladata, hogy a hirdetési rendszerhez szerezzen új (és régi) ügyfeleket, illetve befektetőket csalogasson a mikrobloghoz.
Úgy gondoljuk, hogy talán nem véletlen az sem, hogy Musk eléggé felpörgette az új CEO munkába állítását, benne van a pakliban, hogy éppen a tömeges elvándorlás késztette az üzletembert arra, hogy minél előbb megoldja ezt a kérdést. Hiszen néhány hónapja még arról beszélt a tulajdonos, hogy akár az év végéig is maradhat a vezérigazgató, most viszont már úgy fest, hogy hamarosan átadhatja a helyét.