A Unity benyújtotta a szükséges anyagokat az amerikai tőzsdefelügyeletnek, ami előkészíti, hogy a vállalat hamarosan kilép a piacra, és várja a befektetőket. Ennek kapcsán természetesen beszámoltak a pénzügyi helyzetükről is, ami érdekes módon nem annyira fényes, mint azt az ember elsőre gondolná.
A 2019-es üzleti évre a Unity összesen 541,8 millió dollár bevételt jelentett, ami 2018-hoz képest 42%-os előrelépést jelent, azonban még így is 163,2 millió dollár veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a vállalat (ami szintén nagyobb, mint a 2018-as 131,6 millió dolláros mínusz).
2020 első felében tovább növekedtek a bevételek, a hat hónap alatt összesen 351,3 millió dollárt gyűjtött be a vállalat, ami 2019 első félévéhez hasonlítva ismét csak növekedést jelent, egészen pontosan 39%-ot. Azonban a veszteség már most 51,4 millió dollár, ami ugyanakkor kevesebb, mint a 2019 első felében elkönyvelt 67,1 millió.
A beszámoló szerint a Unity jelenleg három üzletágból szerzi a bevételeit:
- Create Solutions - Ez jelenti magának a motornak a licencelését, az előfizetéseket, és a motorhoz kapcsolódó tréningeket és szolgáltatásokat.
- Operate Solutions - Ez jelenti a motorhoz kapcsolódó reklámokat, az in-game vásárlásokból lecsurgó részesedést, és egyéb tartalmakat, amik a felhasználói bázis növelését és a monetizációt teszik ki.
- Strategic Partnerships - amiket platformtulajdonosokkal, nagyobb kiadókkal és egyéb technológiai partnerekkel kötnek.
Érdekes, hogy az Operate Solutions részleget csak 2015-ben hozta létre a vállalat, mostanra mégis innen származik a bevételek 54%-a, míg 31% a Create Solutions részlegről jön, 15%-ot pedig a Strategic Partnerships és egyéb bevételek tesznek ki.
A Unity számításai szerint az összes konzolos, PC-s és mobilos játék több mint fele használta az ő technológiájukat az elmúlt évben, és szerintük jelentős növekedésre van lehetőség: a játékiparon és egyéb felhasználási lehetőségeken keresztül egy 29 milliárd dolláros piacból tudnának minél nagyobb szeletet megszerezni.
A hivatalos nyilatkozat szerint a Unity legnagyobb lehetősége, hogy túlterjeszkedjen a játékiparon, és olyan dolgokban váljon relevánssá, mint az építészet, a mérnöki munka, az autóipar, a közlekedés, a gyártás, a film és televízió, valamint az egyéb üzleti célú felhasználási módok.
Azt viszont már nem részletezte a Unity, hogy milyen kezdeti áron dobják majd piacra a részvényeket, és pontos dátumot sem közöltek azon kívül, hogy még 2020-ban biztos megjelennek a tőzsdén.