Ahogy közeledik az újragondolt Thief 2014-es megjelenése, a kiadó Square Enix magasabb fokozatba kapcsolta a marketing gépezetet, aminek köszönhetően egyre több információt tudunk meg a játékról, és néhány új videót is lehetőségünk van megtekinteni. Az elmúlt napon is megjelent egy új trailer, amely átvezető animációk mellett néhány másodpercnyi játékmenetet is tartalmaz. Bár vannak fenntartásaink az új játékkal kapcsolatban, a videóban egészen kellemes hangulat és látvány fogadott bennünket. Legalábbis az első felében, utána ugyanis egy olyan belassított akciójelenetekkel tarkított robbanásorgia látható, melynek nincs helye egy Thief játékban. Bizakodjunk, hogy a végleges változatban nem ezen lesz a hangsúly.
A videó mellett sikerült pár új információra is szert tennünk, köszönhetően a Gamereactor csapata által készített Joe Khoury interjúnak, az úriember a játék producere. Ebből két dologra érdemes felhívni a figyelmet, amelyek bizonyára jól fognak hangzani a széria hardcore rajongói számára. Egyrészt szerencsére nem lesz regenerálódó életerő a játékban, amivel a fejlesztők azt szeretnék elérni, hogy a játékos a küldetések közben felmérje a helyzetét, sebesüléseit és a kockázatokat, és ennek megfelelően irányítsa Garretet. Nem vitás, ha hősünk öt másodpercenként felgyógyulna, mi sem találnánk túlzottan izgalmasnak, veszélyesnek a pályán ránk váró ellenfeleket.
Sok rajongó nehezményezte az úgynevezett Fókusz mód használatát, illetve a különféle segítségeket is az új játékban, de szerencsére ezzel kapcsolatban is igyekeztek megnyugtatni bennünket a készítők. Ezek használata ugyanis nem lesz kötelező, ki lehet kapcsolni őket, ha valaki szeretné saját maga felfedezni a világot. A Fókusz Garrett egy speciális képessége, aminek köszönhetően a képernyőn kéken világít minden olyan tárgy, ajtó és eszköz, amit használhatunk, így a játék szinte végig fogja a kezünket a pályákon, megmutatja, hogy mire kell figyelnünk. Mondanunk sem kell, a Thief soha nem erről szólt, hanem a nagy bejárható pályákról, amelyeket saját magunk fedeztünk fel, és találtuk meg rajtuk a rejtett tárgyakat, szobákat, kapcsolókat. Harc közben is aktiválható a Fókusz, ilyenkor minden belassul körülöttünk, hősünk pedig látványosan intézheti el az előtte álló ellenséget...
Ami a különféle platformokra megjelenő verziókat illeti, a fejlesztők mindenkit biztosítottak arról, hogy a játékélmény mindhol egyforma lesz. Ugyanakkor PC-n és az újgenerációs konzolokon értelemszerűen szebb látvány fogad majd bennünket. Magasabb felbontás, szebb textúrák és rövidebb töltési idők várnak majd ránk, mondanunk sem kell, aki megteheti, inkább az erősebb gépekre megjelenő változatokat preferálja.