Tengami – A papírszamuráj kalandjai

Katana helyett egerünk bal billentyűjével menthetjük meg a világot ebben a szemet gyönyörködtető papírvilágban.

Tengami – A papírszamuráj kalandjai

A japán művészetre olyannyira jellemző kifinomult, minimalista szimbolika az elmúlt évtizedben meghódította Európát. Mára már mindennapossá váltak a távol-keleti stílusjegyek, és ez alól a videojátékok sem kivételek. A gondolatvilág, a történelem és a spirituális gyökerek hatása pedig megannyi művet áthat, gondoljunk csak a Star Wars ikonikus Jedi lovagjai és a szamurájok hasonlóságaira.

A Tengami egy független játékfejlesztő hármasfogat, az Egyesült Királyságbéli Nyamyam főhajtása és művészeti projektje. Külön érdekesség, hogy korábban mindannyian a neves Rare játékstúdió tagjainak sorait erősítették, majd amikor a cég a Microsoft részévé vált, saját céget alapítottak. A játék neve egy szójáték, (a ’ten’ jelentése menny, a ’gami/washi’ pedig azt jelenti, hogy papír). A Tengamit fordíthatjuk tehát "égi/mennyei papírnak", ami persze valójában nem létező szó.

A játékhoz az origami és a kihajtható könyvek keresztezése adta az alapötletet, a csomagolást és a díszítést pedig a japán festmények, rajzok ihlették, melyek leggyakoribb témája a természet, a mitikus lények, valamint a szamurájok. A point and click alapok mellett logikai feladványok is színesítik a játékot, melynek legfőbb erősségei a vizualitásban és a hangulatban rejlenek. A zenékért David Wise felel, aki veteránnak számít a színtéren, és megannyi Nintendo játékhoz fűződik a neve.

A Tengami meglehetősen rövid, nagyjából 1-2 óra alatt végigvihető, szamurájunk pedig könnyű és közepesen nehéz logikai feladatokkal szembesül a világ megmentése közben. A pályák tagolódása is egyfajta utalás a japán természeti témákra, hiszen az erdő, a hegy és az óceán hármasa kíséri utunkat. Jellegzetes épületek, szimbólumok teszik színesebbé az utat, ahogy lapról lapra haladunk a könyvben. Az interakciók általában extra információhoz, rejtett ösvényekhez, ajtókhoz vezetnek minket, de a logikai feladatoknál is fontos szerepet játszanak, hiszen megesik, hogy a lépcsőket, dombokat és hidakat kell megfelelő sorrendbe forgatni, hogy folytatni tudjunk a történetet. Ahogy már említettem, az ötlet és a megvalósítás, a vizualitás és a hangzásvilág adja az egyedi hangulatát a játéknak. Magukkal a feladatokkal nem lesz túl sok bajunk, épp ezért gyerekeknek is érdekes lehet, kihívást jelenthet egy-egy feladvány, és akár együtt is játszhatunk. A rövidség tulajdonképpen egyfajta előnye a játéknak, hiszen valószínűleg keveseket kötne le hosszú órákra az egyszerű, de szép kompozíció.

Ezért annak kell kezelni a Tenegamit, ami: egy érdekes ötletből, szépen összerakott rövid apróság, mely megajándékozhat egy kellemes délutánnal. Úgy hoz üde színfoltot, változatosságot, mint a cseresznyefa virágai, ahogy szirmaikkal köszöntik a tavaszt.

Értékelés: 8/10

Platform: PC

Tesztplatform: PC

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward