Bob Chapek, a Disney új vezérigazgatója még csak néhány hónapja került a pozíciójába, de máris bejelentette, hogy tetőtől talpig átszervezi a cég működését. Az új struktúra lényege, hogy a streaming, és azon belül is a Disney+ kerül a középpontba, a tartalomgyártást pedig teljes mértékben szétválasztják a marketingtől és a disztribúciótól.
Ennek megfelelően a Disney áramvonalasítja a cég szerkezetét, és tartalomgyártást alapvetően három fő csoportra osztja:
- stúdiók
- általános szórakoztatóipar
- sportok.
A stúdiókat továbbra Alan Horn és Alan Bergman vezeti majd, az általános szórakoztatóipari részlegért Peter Rice a felelős, míg a sportokért James Pitaro - ezen a téren tehát nem történt nagy változás, ezek az úriemberek eddig is körülbelül ezeket a területeket fedték le tevékenységük során.
Ezzel párhuzamosan a hirdetésekkel és disztribúcióval foglalkozó csapatokat egy divízióban egységesíti a Disney, aminek a Media and Entertainment Distribution nevet adta, vezetője pedig az a Kareem Daniel lesz, aki korábban a konzumer termékekért, játékokért és kiadásért felelt. Mind az öt fentebb felsorolt vezető közvetlenül jelent majd a vezérigazgatónak. A Disney vidámparkjai és az ahhoz kapcsolódó termékek és szolgáltatások továbbra is külön divízióban üzemelnek majd, amit Josh D'Amaro vezet.
Mint azt a vezérigazgató elmondta, a változások azonnal érvénybe lépnek, és a 2021-es üzleti év első negyedévében már az új struktúrának megfelelően közli majd a pénzügyi eredményeit a vállalat.
A mi szempontunkból talán a legfontosabb a Horn és Bergman által vezetett stúdiórészleg, ide tartozik ugyanis a Walt Disney Studios, az Animation Studios, a Pixar, a Marvel Studios, a LucasFilm, a 20th Century Fox Studios és a Searchlight Pictures. Innentől fogva azonban ez a részleg nem csak a mozifilmekért felel majd, hanem folyamatosan kell tartalmat gyártaniuk a Disney+-ra és más, a vállalat tulajdonában lévő streaming platformokra (például Hulu).
Bob Chapek váltotta Bob Igert a vezérigazgatói poszton.
Az általános szórakoztatóipari részleg alá leginkább a különböző televíziós tartalmak kerülnek, mint a 20th Television, az ABC Signature, a Touchstone Television és a különböző kábelcsatornák, mint a Disney Channel, a Freeform, a FX és a National Geographic.
Végül pedig a sportos részleg viszonylag egyértelmű, az leginkább az ESPN-t, az ESPN+-t és az ABC sportcsatornáit foglalja magában.
"A Disney+ elképesztő sikerének köszönhetően tovább tervezzük erősíteni a közvetlenül a fogyasztóknak eljuttatott tartalmainkkal kapcsolatos üzletágainkat, és ennek megfelelően olyan stratégiai átpozicionálást hajtunk végre a cégen belül, ami jobban támogatja ezt a fajta növekedési tervet, és a növeli a részvények értékét" - közölte Bob Chapek vezérigazgató.
Chapek szerint az, hogy elválasztják a tartalomgyártást és a terjesztéstől végső soron azt fogja eredményezni, hogy gyorsabban tudnak majd reagálni különböző tartalmakkal a felhasználói igényekre, és ezeket a tartalmakat olyan módon tudják eljuttatni a vásárlókhoz, ahogy azok szeretnék azt fogyasztani.
"Ennek köszönhetően a kreatív csapataink azt csinálhatják, amihez a legjobban értenek, vagyis világszínvonalú, franchise-alapú tartalmakat, míg az újonnan centralizált globális disztribúciós csapatunk majd foglalkozik azzal, hogyan lehet ezeket a tartalmakat a legjobban terjeszteni és monetizálni, beleértve minden platformot, így a Disney+-t, a Hulut, az ESPN+-t és az érkező Star streaming szolgáltatást is" - fejezte be a nagyfőnök.