Shop menü

TELJES SUGÁRKÖVETÉSSEL ÉRKEZIK A METRO EXODUS KONZOLOKRA, DE A PC-S FELHASZNÁLÓK IS JÓL JÁRNAK

Masszív grafikai frissítéssel készülnek a fejlesztők, ráadásul az eddigi tulajdonosok számára ingyenesen.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Teljes sugárkövetéssel érkezik a Metro Exodus konzolokra, de a PC-s felhasználók is jól járnak

A 4A Games bejelentette, hogy egy teljesen új kiadás készül a Metro Exodus kapcsán, mégpedig Enhanced Edition alcímmel. Habár a játék korábban is támogatta már a sugárkövetést PC-n (sőt, valójában az első ilyen címek között volt), ez az új változat tulajdonképpen tekinthető úgy, hogy a készítők megcsináltak egy teljes értékű next-gen kiadást az új konzolokra, és ha már ott tartottak, akkor elhozzák PC-re is, néhány extrával ráadásul.

Ami fontos, hogy az Metro Exodus - Enhanced Edition külön kiadásként jelenik meg, azonban az eddigi tulajdonosok számára ingyenesen hozzáférhető lesz. Ahogy a 4A Games írja, a Metro Exodus ugyan elég hamar lecsapott a ray-tracing vonalra, azonban emellett még hagyományos renderelési technológiákat is használt. Azonban mivel az új konzolok is támogatják a sugárkövetést, így a teljes grafikai pipeline-t átdolgozták, hogy egy jóval teljesebb, főleg a sugárkövetésre épülő renderelési útvonalat kapjunk.

Ez minden valószínűség szerint továbbra sem jelenti azt, hogy a teljes grafikát sugárkövetés útján állítanák elő, viszont a fejlesztők hatalmas előrelépés történt a ray-tracing alapú globális bevilágításon, illetve az egyéb fényforrások által kibocsátott fények is jóval realisztikusabban jelennek majd meg. Fontos továbbá, hogy a játékba épített temporális újraépítéses technológiát is továbbfejlesztették, így alapvetően jobb teljesítményre számíthatunk amellett, hogy az ígéretek szerint még a képminőség is javulni fog, illetve azonos teljesítmény mellett feljebb lehet majd tekerni a grafikát.

Amit a PC-k szempontjából fontos megemlíteni, hogy a sugárkövetés mostantól támogatott lesz AMD és Nvidia grafikus kártyákon is.

A konzolok tekintetében mindenképpen érdemes kiemelni, hogy a 4A Games azt ígéri, hogy 4K-ra és 60fps-re számíthatunk a teljes sugárkövetéses rendszer mellett PS5-ön és Xbox Series X-en. Ezen kívül a töltési idők és jelentősen csökkennek majd az SSD-alapú háttértáraknak köszönhetően, illetve támogatni fogják az új generációs térbeli hangzást, valamint a PS5 esetében a kontrollerbe épített haptikus visszajelzéseket.

Galéria megnyitása

Elég impresszíven hangzik, hogy az Xbox Series S esetében ugyanúgy teljes sugárkövetésre és 60fps-re számíthatunk, egyedül a felbontás tekintetében kell majd kompromisszumot kötni, ami jelen esetben 1080p lesz.

De a PC-s változat esetében még ennél is tovább ment a 4A Games. Annyira komoly változtatásokat eszközöltek, hogy az már egyszerű patch-ként nem is működik, így a PC-s Enhanced Edition ténylegesen egy különálló játékként lesz elérhető, ám ezzel együtt ingyenes lesz a meglévő tulajdonosok számára. Ráadásul ennek a futtatásához már minimum egy ray-tracingre képes GPU-ra lesz szükség, tehát itt nem is lesz lehetőség hagyományos renderelési útvonalra.

Az új konzolokhoz képest itt még jobb bevilágításra és tükröződésekre számíthatunk, illetve az Nvidia-kártyákon támogatottá válik a DLSS 2.0 is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére