Shop menü

TELJES GŐZZEL AZ MI FELÉ FORDUL A MEIZU, NEM KÉSZÍT TÖBB TRADICIONÁLIS OKOSTELEFONT

A Meizu stratégiaváltásra szánta el magát, az új vezetés máshogy képzeli el a jövőt a mesterséges intelligencia korában, mint amerre eddig haladt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Teljes gőzzel az MI felé fordul a Meizu, nem készít több tradicionális okostelefont

A Meizu kapcsán korábban az a hír járta, hogy jön az új csúcsszéria, a Meizu 21 termékvonal, de ebből már nem lesz semmi jelen állás szerint. A cég most ugyanis váratlanul arról számolt be, hogy elengedik a mobilok kezét. Az MI a jövő, és éppen ezért most arra szeretnének fókuszálni, hogy ebben a jövőben sikeresebbek tudjanak lenni.

2022-ben derült ki, hogy a Meizu a nehéz anyagi körülmények között a Geely „áldozata” lett. A kínai autógyártó úgy döntött felvásárolja a technológiai céget. Jött is olyan kollaboráció, ahol az autóhoz igazították az okostelefont, és azt lehetett gondolni, hogy ezáltal a mobilok fejlődése tovább folyhat. Ugyanakkor most nagy meglepetésre arról jött hír, hogy a „tradicionális” okostelefonok fejlesztése leáll.

All in AI – az új stratégia már ennyire röviden és velősen foglalható össze.

Azt nagyon nehéz most még megmondani, hogy mi lesz az okostelefonok sorsa, de a Meizu 21 nem valósul meg, ezt már biztosan lehet tudni. A cég többször is arról beszélt, hogy a hagyományos mobilokkal nem foglalkoznak tovább, de nem rejtették ki, hogy ez pontosan mit is jelent. Szóval azért arra nem fogadnánk, hogy nem lesznek a jövőben személyautókhoz tervezett mobiltelefonok vagy hasonló eszközök.

A Meizu úgy fordul a mesterséges intelligencia felé, hogy hardvert is tervez, de arról még nincs információnk, hogy pontosan mire lehet számítani. A FlymeOS csapa állítólag úgy fog átalakulni, hogy valamiféle MI terminál eszköz kifejlesztésére fognak fókuszálni. Akármi is lesz majd ez, globális felhasználásban gondolkodik a Meizu mostani vezetése. Szóval nem csak Kínán belül megjelenő fejlesztésről lesz szó, ami különösen érdekesen hangzik.

Galéria megnyitása

Nagy nyelvi modellek elérését biztosító eszközt alkotna a Meizu, de egyelőre még rendkívül ködös, hogy mi lehet a pontos cél. Az azonban biztos, hogy a szoftverfejlesztés marad és minden eddiginél intenzívebb formát ölthet majd a Meizu berkeiben. A Geely-nél a Flyme Auto az új személygépjárművek infotainment rendszerének alapja lesz. Polestar és Lotus modellekben egyaránt ez köszönhet majd vissza.

Shen Ziyu, a Meizu vezérigazgatója és elnöke egyebek mellett azzal indokolta, hogy a mobilpiactól eltávolodnak, hogy az elmúlt években drasztikusan megnőtt az okostelefonok kihordási ideje. Kisebb már a kereslet és a szerényebb gyártóknak nehezebb érvényesülnie, mikor az emberek lényegesen ritkábban vásárolnak új okostelefont.

Állítólag már 51 hónap a mobilok átlagos életciklusa. Nem tudni, hogy milyen forrásból származik ez az adat, de az egészen biztos, hogy az átlagos kihordási idő már rég meghaladta a 3 évet, és az utóbbi időben tényleg drasztikusan nőtt, szóval könnyen lehet, hogy helytálló az 51 hónapos adat. A mesterséges intelligencia formálódó piacán viszont a Meizu még komoly lehetőségek előtt állhat.

Galéria megnyitása

A korábbi Meizu mobilok támogatása továbbra is folytatódik, kijelentette a cég, hogy senkinek nem kell attól tartania, hogy akkor innentől feledésbe merül. És minden más egyéb projekt is menni fog tovább, így marad például a Flyme AR szemüveg fejlesztés is. Kíváncsian várjuk, hogy mit fog alkotni a Meizu a nagy MI stratégiaváltást követően.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére