Szinte teljesen újraírták a Call of Duty motorját

Először az új Modern Warfare-ben lendül akcióba a lengyelek által fejlesztett engine.

Szinte teljesen újraírták a Call of Duty motorját

A Call of Duty engine-jét rendszeresen érik olyan kritikák, melyek szerint nem fejlődik eléggé, és az Activision csak a régi technológiát foltozgatja. Habár a Call of Duty-játékok alapvetően mindig jól néztek ki, és 60fps-sel futottak konzolokon, az tagadhatatlan, hogy látványvilágot inkább a kiváló művészeti színvonal, és nem a technológia húzta felfelé.

Ez azonban most megváltozhat a Call of Duty: Modern Warfare megjelenésével, ugyanis ez lesz az első játék a sorozatban, ami már egy új motort használ. Az engine-t az Infinity Ward lengyel csapata fejlesztette, 5 éven keresztül, és habár bizonyos részei már felbukkantak az előző két részben is, teljes egészében csak most állítják majd hadrendbe.

Michal Drobot, az engine vezető fejlesztője elmondta, hogy a váltás mögötti legfőbb indok az volt, hogy a régi motor már nem nagyon skálázódott tovább. Ha új dolgokat, rendszereket szerettek volna beletenni, az mindig valamilyen mókolással járt, és az engine különböző részei nem megfelelően működtek együtt. Drobot szerint motor alapvetően jó volt arra, amire akkor megtervezték, de eljött az idő a váltásra.

Mint elmondta, a lengyel csapat feladata volt, hogy kidolgozza az Infinity Ward engine jövőjét, ami a jövőbeni játékok alapját adja majd, és ami kiválóan tud majd skálázódni. Drobot szerint hamar egyértelművé vált, hogy a rendereléshez kapcsolódó dolgokat kukázniuk kell, vagy legalábbis nagyon alaposan átírniuk. Az új bevilágítási rendszert például már részben használták az Infinite Warfare-ben, de ezen kívül még nagyon sok régi rendszert kellett újraírniuk.

 

Drobot elárulta, hogy egyébként olyan rettenetesen régi kód nem volt a motorban, hiszen az évek során azért a legtöbb dologhoz hozzányúltak, de elmesélte, hogy volt egy olyan rész (ami a draw callok kezelését végezte), ami mellé már évek óta oda volt írva kommentként, hogy "ezt a megjelenés után azonnal újra kell írni", de ez valahogy sosem történt meg. Drobot szerint egyébként ez egy nagyon hatékony kódrész volt, de mivel most már sokkal-sokkal több draw call-t használnak, és ehhez sokkal több adatra van szükség, már nem látta el a feladatát.

Drobot szerint a legnagyobb különbség, amit a játékosok észre fognak venni, hogy az új motornak köszönhetően az egész játék grafikája jobban közelít a fotorealizmus felé. A legfontosabb és leglátványosabb előrelépést persze bevilágítási rendszer és az anyagok leképzése adja majd.

Mint kifejtette, az új motor kifejlesztésének alapvető célja a nagy mértékű skálázhatóság elérése és a lehető legminőségibb programozói munka volt, és nem az, hogy túlságosan támaszkodjanak egy-egy platformspecifikus dologra. Persze, az optimalizációs fázisban minden platformon fókuszálnak az adott hardverre, de ez már az adott játék elkészítésének végső szakasza, és nem a motor alapjait érinti. Éppen ezért gondolja úgy Drobot, hogy a következő generációs platfomokra és hardverekre is kiválóan fog skálázódni a motor.

Drobot elmondta, hogy egy új engine elkészítésénél mindig az a legnagyobb kihívás, hogy közben az újabb és újabb játékok fejlesztése nem állhat meg, és egy új motor bevezetése nem tarthatja fel a produkciós csapatot, viszont a két fél nagyon egymásra van utalva. Sok olyan példát látott már, amikor egy stúdió elkülönített egy csapatot egy új motor fejlesztésére, akik teljesen elzártan dolgoztak, majd pár év múlva előálltak az engine-nel úgy, hogy közben fel sem merült, hogy mik a produkciós csapat igényei. Szerinte ez nem jó megoldás, és kell tőlük a folyamatos visszajelzés, ugyanakkor nem is lehet kizárólag arra építeni, amit ők mondanak, hiszen akkor a motor túl merev lesz, túlságosan egy játékra, az adott projektre szabva, de könnyen lehet, hogy még abból sem tudják kihozni a maximumot.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap