Az Nvidia korábban már beszélt róla, hogy sugárkövetéssel tuningolja fel a Quake 2-t, azonban most kiderült, hogy már arra sem kell sokat várnunk, hogy kipróbáljuk, a játék ugyanis június 6-án érkezik.
Az Nvidia egy Christoph Shied nevű PhD tanulóval összefogva implementálta az újdonságot, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Quake 2 eredeti, előre beégetett bevilágítását lecserélték sugárkövetéses valós idejű globális bevilágításra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy például szabadon lehet változtatni a napszakot, amellett, hogy persze elképesztően feljavítja a látványt.
A Quake 2 RTX-ben ezen kívül kicserélték a textúrákat a Q2XP modban található részletesebb változatokra, és egyéb helyeken is javítottak a grafikán, például a fegyverek modelljeit is lecserélték.
Az Nvidia elmondta, hogy a Quake 2 RTX gyakorlatilag mindent sugárkövetéssel renderel, így az eddigi RTX-játékok közül ez adja a legtöbb munkát az RTX-kártyáknak. Ennek megfelelően a cég legalább GeForce RTX 2060-as kártyát ajánlj a futtatáshoz, de egyébként elérhető lesz háromféle minőségi szint. Továbbá bármikor visszakapcsolhatjuk az eredeti OpenGL-es rendermotort, hogy össze tudjuk hasonlítani az új és a régi grafikát.
Külön öröm, hogy az Nvidia közzé fogja tenni a Quake 2 RTX forráskódját a GitHubon, így azt a modderek szabadon használhatják majd.
Azt viszont meg kell jegyezni, hogy az eredeti, 1997-es shareware verzióhoz hasonlóan csak az első három pályát kapjuk meg ingyen. Ha viszont rendelkezünk az eredeti Quake 2-vel, akkor csak ki kell tallóznunk a telepített mappát, és máris tolhatjuk az egész játékot az új effektekkel.