Alighanem sokan emlékeznek még a Square 2012-ben debütált techdemójára, az Agni's Philosophyra, amely kategóriája egyik, ha nem a legjobban sikerült képviselője volt.
Bár még csak éppen hogy benne vagyunk a májusban, nincs kizárva, hogy idén is a japán cég egyik műve viszi majd a prímet a vizuális megvalósítás terén. A vállalat ugyanis egy nem mindennapi részletességű, a DirectX 12 lehetőségeit prezentáló demóval rukkolt elő a Microsoft BUILD 2015 konferenciáján. A Witch Chapter 0 (cry)-t ugyanaz a csapat hozta tető alá, mint a három évvel ezelőtt bemutatott alkotást, és bár nem tartalmaz annyi effektet, mint elődje, hátborzongatóan valósághű és részletes.
A valós idejű techdemóban látható nő szinte teljesen húsból és vérből valónak néz ki, ami nem is csoda, hiszen jelenetenként hatvanhárom millió poligon biztosítja a tökéletes illúziót. A haja nem egy textúra csak, ami néhány poligonra feszül rá, és 8k*8k-s textúrák borítják a legtöbb felületet.
Fontos azonban megjegyezni, hogy ehhez a látványhoz négy, összesen négyezer dollár értékű GeForce GTX Titan X videókártya szükséges, így biztosra vehető, hogy nem a közeli jövőben várhatjuk az ehhez hasonlóan kinéző játékok tömeges megjelenését. Azonban tűnjön jelenleg bármilyen hihetetlennek is, a jelek szerint pár éven belül el fog jönni az az idő, amikor ez a grafika teljesen megszokottnak számít majd.
Ilyenkor érdemes az emlékezetünkbe idézni, hogy alig több mint negyven évvel ezelőtt a Magnavox Odyssey piacra dobásakor még színes műanyaglapokat kellett a tévére helyeznünk, ha teljes pompájában akartuk élvezni a Pong különféle variánsait.