A YouTube folyamatosan igyekszik újításokkal szolgálni a felhasználóknak, hol a tartalomkészítők, hol a nézők kedvében próbál járni. Most pedig egy olyan fejlesztést kezdett tesztelni, ami igazából mindkét oldalnak egyaránt kedvezne, miközben nehezen tekinthető valódi újításnak.
Közvetlen üzenetküldési opción dolgozik a YouTube csapata, ahol a felhasználók beszélgetésbe elegyedhetnének egymással, és a videók megosztására is lehetőséget kapnának.
Az üzenetküldési funkcióval a YouTube közösségi oldala erősödne, és nem ez az első eset, hogy egy korábbi lehetőség leporolásával, megújításával próbál erre rágyúrni a platform. Tavaly a cég újra előhúzta a kalapból a Communities funkciót, ami egészen hasonlított az évekkel ezelőtt megszüntetett Community szekcióra, azt eredetileg a csatornák saját közösségeinek megerősítésére szánta, de nem aratott nagy sikert.
Üzenetküldésre 2019-ig volt mód a YouTube-on, de nem sokan használták, nem igazán éltek az emberek azzal a lehetőséggel. Most azonban talán már más lesz a helyzet. A videós portál a közvetlen üzenetküldőt egy szűk tesztelői körnek nyitotta meg. Erről hivatalosan nem adott ki semmilyen beszámolót a vállalat, fejlesztés alatt álló funkciókról sok esetben nem számol be külön, viszont a súgóközpontban megjelent erről egy beszámoló.
„Egy új funkciót tesztelünk, amely megkönnyíti a kedvenc videóid (hosszú videók, Shorts-ok és élő közvetítések) megosztását, valamint azokról való beszélgetést közvetlenül a YouTube mobilalkalmazásban.” – olvasható a támogató lapon az újítás kapcsán.
A YouTube egyelőre csak az applikációban teszteli az üzenetküldési lehetőséget, és kizárólag 18 évnél idősebbek számára biztosítja. Regionális korláttal megy a tesztelés, ír és lengyel felhasználókat vont be első körben a vállalat, de idővel újabb országokban ütheti fel a fejét a fejlesztés tesztelési jelleggel.
Hogy miért tér vissza új köntösben a 2019-ben már parkolópályára állított lehetőség? Nos, a YouTube beszámolója szerint az áll a háttérben, hogy a felhasználók vágynak erre. „Ez volt a legsűrűbben kért funkció” – a beszámoló szerint. Ebből kifolyólag most joggal reménykedhet abban a YouTube, hogy nem lesz hiábavaló a fejlesztők munkája.
Azt egyébként tudni kell, hogy nem minden funkciót épít be a YouTube, amit tesztel. Vannak olyan projektek, amik nem váltják be a hozzáfűzött reményeket, ezért vakvágányra futnak. Viszont most az üzenetküldés esetében, a cég kommunikációja alapján szinte borítékolható, hogy idővel mindenki számára elérhető lesz ez az újítás. Jól jönne a YouTube-nak, ha sikeresen meg tudná ezt valósítani, ugyanis ezáltal jelentősen nőhetne az alkalmazásban eltöltött idő. A későbbiekben pedig akár a hirdetéseknek is teret engedhetne az üzenetek között, ahogy teszi azt a Meta is.