SimCity szervergondok

Az állandó internet kapcsolatot igénylő játék szerverei katasztrofálisan működnek - ha működnek.

SimCity szervergondok

Az amerikai és az európai játékosok körében is felháborodást keltett, hogy az állandó internet kapcsolatot igénylő új Sim City szerverei nem úgy teljesítenek, ahogy az elvárható lenne, ami lehetetlenné teszi a játékot. Sok játékos panaszkodott kapcsolódási problémákról és bugokról. Az EA lekapcsolta az amerikai szervereket, hogy kijavítsa a hibákat és az amerikai esetből okulva az európai szervereket még a játék megjelenése előtt patchelték, de úgy látszik ez nem segített az itteni helyzeten, amely szintén katasztrofálisnak mondható. A Metacriticen sorra jelennek meg a 0/10-es értékelések. Az EA-t sokan kritizálják amiatt, hogy állandó internet kapcsolatot igénylő DRM-et tett a játékba. A szerverek nélkül még a szóló részek sem játszhatóak, az EA pedig mostanában elhíresült arról, hogy nagyon hamar megszünteti játékainak online támogatását.

Volt olyan játékos is, akik a fentiek mellett a játék minőségét is kritizálta: "Ez egy 80 dolláros Facebook játék. Ez az Origines (spyware) lebutított hulladék nemcsak hogy 80 dollárba került (az olcsóbb verziókból hiányoznak a tartalom egyes részei), de még állandó online kapcsolatot igénylő DRM-met is tartalmaz. Sokak, még a cikkírók sem tudnak játszani, vagy betölteni a játékállásaikat emiatt. Fogyasztóként zéró toleranciát kéne hirdetnünk az ilyenek ellen, és bojkottálni minden játékot, amit 80 dollárért lényegében csak bérlünk. A tartalmat nézve pedig a városok alapterülete nagyon kicsi, a szomszédos városokkal kötött üzletek automatikusan történnek, az összeköttetés velük (sztrádák, vasút) szintén automatikus, és sok tartalmat kivágtak (pl. metróállomások). A játék össztartalma annyira korlátozott, hogy a közösségi játékokra jellemző aspektusait tekintve inkább Facebookos vagy iPhone játéknak kéne lennie."

A helyzet annyira elmérgesedett, hogy a Kip Katsarelis, aki a SimCity senior roducere a Maxisnál az EA fórumán tett közzé egy nyilatkozatot az üggyel kapcsolatban: "Izgalmas és kihívásokkal teli hét volt ez itt a Maxisnál a csapat számára, amely sokéves tervezés és fejlesztés betetőzését jelentette. Elárasztott minket a rajongók túláradó támogatása és lelkesedése, ami csak még aggasztóbbá tette számunkra, hogy a technikai problémák felerősödtek az utóbbi 24 órában."

"Szerverarchitektúránk különböző problémákba ütközött, a játékosok bugokkal találkozhatnak, és sokáig kell várakozniuk, hogy egyáltalán feljussanak a szerverekre. Nyilvánvaló, hogy nem ilyen helyzetet terveztünk a játék megjelenésének hetére, és szeretnénk tudatni mindenkivel, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy megoldjuk a problémákat."

Katsarelis megígérte, hogy még több szervert állítanak üzembe, odafigyelnek a hibabejelentésekre, és sűrűn fognak érkezni a frissítések is. A csapat 24/7 dolgozik az ügyön. "Bár a problémák aggasztóak, már látható, hogy a játékosok nagyon élvezik a játékot" – folytatta a producer. "24 óra alatt több mint 38 millió épületet húztak fel, közel 7 és fél millió km utat fektettek le, több mint 18 millió tűz ütött ki és több mint 40 millió cső telt meg kakival [sic]."

"Ez a csapat mindenét beleadta a játékba, és nem áll meg, amíg nem mennek simán a dolgok. Arra kérjük rajongóinkat, hogy legyenek türelemmel, amíg a csaptunk szorgalmasan dolgozik a hibák kijavításán. Mi is osztozunk a Sim City iránti szenvedélyetekben, és köszönjük a támogatást és a megértést."

Túlreagálták a helyzetet vajon a játékosok, és őket kell elmarasztalni, amiért dühös hangvételű hozzászólásokkal árasztják el a netet? Ilyen nagy elvárás lenne az manapság, hogy egy megvásárolt játék rögtön úgy működjön, ahogy kell?

A választ a Penny Arcade újságírója fogalmazta meg a legtalálóbban: "Az agyam ésszerű része úgy gondolja, hogy mindenkinek, aki megvette a játékot számítania kellett volna arra, hogy az út ilyen rögös lesz. De hogy annyira levigyük a mércét, hogy már egyenesen csúnyán nézünk azokra a játékosokra, akik veszik a bátorságot, hogy azt gondolják, a játékaiknak már megjelenéskor működnie kell, eléggé elszomorító."

Ez persze nem válaszol meg számos más kérdést, amelyek az ügy kapcsán felmerülnek, pl. hogy van-e létjogosultsága és jövője az ilyenfajta állandó online kapcsolatot igénylő DRM-nek, és mi lesz egy ilyen játékkal, ha a jövőben tényleg lekapcsolják a szervereket. Anno a Ubisoft erőltetett hasonló DRM-et, majd a népharag miatt inkább elkezdett lemondani róla. Remélhetőleg az EA is így tesz majd.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward