Az OpenAI az idei évben több fontos újítással igyekszik előrukkolni, amihez bőséges anyag forrás áll a rendelkezésére. A híresztelések szerint már nemcsak a mesterséges intelligencia izgatja a vállalatot, hanem a közösségi média felé is fordulhat. Azt azonban még nem látjuk, hogy fog ez pontosan kinézni.
A ChatGPT dinamikus fejlődésben van, amióta elindult. Az utóbbi időben éppen a képgenerálási funkcióját kapták fel a felhasználók, miután a cég bejelentette, hogy egy új alapra helyezte ezt a lehetőséget. Már a GPT-4o révén is lehet képeket alkotni, nemcsak a DALL-E modell kérhető meg erre. A folyamatosan bővülő lehetőségekkel az OpenAI a jövőben olyan területre léphet, ami teljesen új a számára.
Egyelőre eléggé ködös, hogy pontosan mire készülhet Sam Altman csapata, de a fejlesztés hírét több forrás is megerősítette. Egyes elmondások szerint lesz majd egy képfolyam a szolgáltatáshoz kapcsolódóan, ahol a ChatGPT-vel létrehozott képek megjelenhetnek. Alternatív módon közelítheti meg a közösségi média piacot. Állítólag már van egy belső prototípusa a funkciónak, amit külső szakemberek bevonásával is tesztel, hogy minél több hasznos visszajelzést gyűjtsön ezzel kapcsolatosan.
Most még szinte csak nyitott kérdések vannak annak kapcsán, hogy az OpenAI újítása hogyan nézhet majd ki. Nem tiszta az sem, hogy a vállalat a ChatGPT alkalmazás keretében szeretné-e egyáltalán megvalósítani a közösségi médiás funkció kiépítését vagy egy különálló applikációt képzel el erre.
A logika azt diktálja, hogy a ChatGPT-be legyen integrálva az extra szolgáltatás, hiszen ezt mostanra csaknem 1 milliárd készülékre telepítették világszerte.
Több száz millió aktív felhasználóval rendelkezik, akiket minden bizonnyal könnyen rá lehet vezetni az újítások kipróbálására, hiszen nyitottak a mesterséges intelligencia használatára is. Ráadásul az utóbbi időben egyébként is az lett a divat, hogy egy applikációba próbálnak a fejlesztők minél több szolgáltatást összesűríteni. Kiváló példa erre az is, hogy éppen most jött meg Magyarországra a Viber Dating, ami a Viberen belül egy társkereső funkciót valósít meg.
Sam Altmant akár a bosszúvágy is fűtheti a közösségi médiás jelenlét megoldása kapcsán, hiszen ezzeé borsot törhetne Elon Musk orra alá. Musk rendszeresen kritizálja az OpenAI szinte minden lépését, és nem régen még egy viszonylag komolytalan felvásárlási ajánlattal is bekopogtatott a céghez.
Az egyik forrás szerint azért is érdekes lehet a közösségi média az OpenAI számára, mert egy ilyen felület révén folyamatosan friss információkkal lehet táplálni a nyelvi modelleket. Állítólag ezekben a körökben vannak, akik irigykedve figyelik az X és a Grok összefonódását, mert ez számtalan előnnyel jár, ami máshol egyelőre még nincs meg ennyire mélyen integrált formában. A generatív MI és a közösségi média kapcsolata a Metánál is jelen van egyébként, szóval van inspiráció bőven az OpenAI-nak.
A bevétel növelésére is alkalmas lehet a közösségi média, hiszen ezáltal kiépíthető egy jól profitáló reklámbiznisz. Arra pedig most nagy szüksége van a cégnek, hogy minél több formában legyen képes forgalmat generálni, mert a non-profit múltja ellenére, ma már több jelentős befektetője ezt várja tőle. Kíváncsian várjuk, hogy mire is készül valójában a cég.