Shop menü

ROSSZ MUNKAHELY LENNE A CD PROJEKT RED?

Kétes eredetű kritikákra válaszol a CD Projekt RED vezetősége.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Rossz munkahely lenne a CD Projekt RED?

Az elmúlt hetekben először a NeoGAF fórumozói figyeltek fel rá, hogy a Glassdoor nevű oldalon elkezdett néhány negatív kritika megjelenni a CD Projekt RED-del kapcsolatban. A Glassdoor egy (leginkább nyugaton) népszerű oldal, ahol az alkalmazottak írhatnak értékelést a munkaadójukról.

A probléma, hogy ez teljesen névtelenül megy, így bárki írhat bármilyen véleményt, még akkor is, ha esetleg soha nem dolgozott az adott helyen. Éppen ezért ennek akkor nem tulajdonítottunk különösebb figyelmet, még akkor sem, ha több egyre több negatív kritika került fel.

A kritikák többsége arról szól, hogy a CD Projet RED-nél tulajdonképpen teljes a káosz: a stúdió túl gyorsan növekedett, a középvezetés pedig eleve alkalmatlan emberekből állt össze, akik most már pláne nem tudják tartani a lépést. Ezen kívül előkerültek a "szokásos" dolgok is: sokat kell túlórázni, és ezeket nagyon bizonytalanul fizeti ki a cég, és eleve alacsonyabbak a fizetések, mint elvárható lenne.

A CD Projekt válaszol

Erre reagálva most a stúdió társalapítója, Marcin Iwinski, valamint a stúdióvezető Adam Badowski közös közleményt adott ki, elmondva, hogy általában nem reagálnak az olyan dolgokra, mint a Glassdoor, de mivel régen kommunikáltak a Cyberpunk 2077-tel kapcsolatban, talán sokan úgy érezhetik, hogy a fejlesztés veszélyben lehet.

A fejesek kiemelik, hogy a stúdió tényleg komoly növekedésnek indult: a The Witcher 3-on körülbelül 200-an dolgoztak, míg jelenleg már nagyjából 400-an vannak. Így tehát, habár tényleg hagyják el alkalmazottak a csapatot (akiknek a visszajelzéseit, a távozási indokokat mindig meghallgatják), valójában egészségesen gyarapodik a brigád.

Megemlítik, hogy a távozások, még ha egy-egy fontosabb pozícióban dolgozó munkatársról van is szó, alapvetően nem befolyásolják a fejlesztést, hiszen "eléggé bátornak kellene lenni ahhoz, hogy egy ilyen hatalmas AAA-kategóriás játék jövőjét egyetlen, vagy akár néhány emberre alapozzák".

Ezzel együtt a közlemény kiemeli, hogy a CD Projekt RED nyilván nem való mindenkinek. A munkatempó feszített, hiszen folyamatosan próbálnak újítani, "újra feltalálni a kereket". Öt évbe telt befejezni a The Witcher első részét, aztán egy teljesen saját motort kellett készíteniük a The Witcher 2-höz, és az összes munkafolyamatukat át kellett szervezni, hogy egy olyan hatalmas, nyitott világú játékot hozhassanak tető alá, mint a harmadik rész.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére