Ron Gilbert: ha készítenék még egy Monkey Islandet...

Ron Gilbert arról ír blogján, milyen lenne az új Monkey Island, amelyet nem fog elkészíteni.

Ron Gilbert: ha készítenék még egy Monkey Islandet...

Ron Gilbert blogján, a Grumpy Gameren (Zsémbes játékos) pontokba szedte, milyen lenne, ha egy új Monkey Islandet készítene. Az első két pont rögtön arról szólt, hogy nem fog új Monkey Islandet készíteni, az egész csak egy játékos "mi lenne ha..." elmélkedés. Nézzük, milyen is lenne az új darab!

Az első két részhez hasonló 2D-s retro játék lenne, persze szebb grafikával, minden benne lenne, amit a 90-es években szerettek volna beletenni egy ilyen játékba, de a technológia még nem volt ehhez megfelelő (DoF, fények, stb.). Olyan HC kalandjáték lenne, amelyek emlékezetessé tették azt a korszakot – tutorial és súgó nélküli, nem a tömegek számára lebutított, "modernizált" darab, inkább olyan, amiben elakadhatunk, anyázhatunk, és amelyben nehezek, de igazságosak a fejtörők.

Az első részben még csak szöveges, listás módban nézegethettük tárgyainkat, a másodikban már ikonok is voltak, ami a nirvána volt az elsőhöz képest, Gilbert ezért ezt mindenképp ikonokkal csinálná. Dobozos játék lenne, bár a legtöbbet valószínűleg digitálisan adnák el belőle. Mindenki szeret időnként beugrani a kalandjáték dobozai közé és hemperegni bennük.

A játékban lennének párbeszédes fejtörők is, a Monkey Islandre annyira jellemző humorral. Gilbert újraépítené a kalandjátékai készítéséhez használt SCUMM programozási nyelvet, amelyről azt írta, olyasmiket tudott, amelyről a Lua még csak álmodni sem tud.

A darabon nagyon kis csapat dolgozna, mindössze tíz, vagy még kevesebb fejlesztője lenne, így tovább tartana elkészíteni ugyan, de sokkal egyedibb és személyesebb lehetne, és érezhető lenne, hogy az alkotói szerették, amit csináltak.

Gilbert csak akkor készítené el a játékot, ha az övé lennének a jogai, túl sokszor dolgozott már másoknak élete során. Nemcsak engedélyezné a rajongóknak, hogy saját Monkey Island játékokat készítsenek, de bátorítaná is őket erre.

A játék címe "Monkey Island 3a" lenne, mert Gilbert számára a 2. rész után következő darabok az ő univerzumában nem léteznek. Elnézést kér mindazoktól a tehetséges fejlesztőktől, akik dolgoztak ezeken a játékokon, de ő ott szeretné folytatni, ahol abbahagyta, mindenféle kötöttség nélkül. Tréfásan hozzátette, hogy ez nem akadályozza meg abban, hogy ötleteket lopjon ezektől az alkotóktól. A Monkey Island 3-at 1992-ben szerette volna elkészíteni, de azóta más ember lett, és ez a játék már örökre elveszett az időben.

A sajtó nem kapna megjelenés előtti tesztpéldányt, az újságíróknak és a játékosokkal egy időben kellene megtapasztalniuk a játékot. Gilbert reméli, hogy emiatt nem lennének rá mérgesek.

Ha Kickstarteren gyűjtene rá, nem készítene olyan videókat, amelyekben megpróbál elbűvölőnek látszani (saját bevallása szerint ez amúgy sem menne neki). Nem mutatna koncepciórajzokat, nem tenne magasröptű ajánlatokat és légbőlkapott ígéreteket sem. Nyers és becsületes lenne, sallangoktól és minden felhajtástól mentesen, és arra sem törekedne, hogy rekordokat döntsön, csak egy játékot szeretne készíteni a legjobb tudása szerint. Nem azt a játékot készítené el, amit a közönség akar, hanem azt, amit ő szeretne. Hosszabb időkre eltűnne, és nem tájékoztatna folyamatosan mindenről, csak azt mutatná meg, amit izgalmasnak és érdekesnek tart. Ha a játékosok ezt megengednék neki, olyan játékot készítene, amit imádnának.

Így fejezte be Gilbert elmélkedését. Szép hosszú elmélkedés egy olyan játékról, amelyről kijelentette, hogy nem fogja elkészíteni, nem igaz?

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward