A Daedalic Entertainment még tavaly márciusban jelentette be, hogy egy új Gyűrűk ura-játékot készít Gollam főszereplésével. A The Lord of the Rings: Gollum névre keresztelt anyagról akkor annyit lehetett tudni, hogy egy akció-kalandjáték lesz, és egy olyan szemszögből meséli majd el Gollam történetet, amit korábban még nem láttunk, miközben igyekszik hű maradni a Tolkien-féle alapanyaghoz. Most az Edge magazin legújabb kiadásából azonban kiderültek új információk kezdve például azzal, hogy Gollam nem fog hasonlítani a filmbekben látott változatára, vagyis Andy Serkisre.
"Nem akarjuk lelombozni azokat a rajongókat, akik csak a filmet látták, de nem fog hasonlítani Andy Serkisre. Egy hobbitból indultunk ki, és alakítottuk ki a végleges karaktert, hiszen ő nem volt mindig ilyen torz lény, csak a Gyűrű tette ilyenné. Nekünk más lehetőségeink vannak a történetmesélésre, mint a filmeknek, más érzelmek kifejezésére van szükségünk. Egy olyan karaktert akartunk, akit már szinte szeretni lehet, ugyanakkor akitől félni is. És bizonyos pontokon bizony félni fogtok tőle" - nyilatkozták a készítők.
A leírás alapján maga a játék egy viszonylag egyértelmű lopakodós anyagnak tűnik, mászással, platformerkedéssel, Gollam pedig nem igazán rendelkezik majd különleges képességekkel, és új skilleket sem sajátít majd el menet közben. A fejlesztők szerint nem sok értelme lenne, ha Gollam több évtizednyi túlélés és magányos akciózás után hirtelen új skilleket kapna.
Ehelyett a karakter kettőségére koncentrálnak majd, akit folyamatosan szakít szét két személyisége, Gollam és Szméagol. De ezt a készítők nem egyszerű "jó vs. gonosz" felállásban képzelik el, hiszen Gollam ennél összetettebb személyiség, akinek a két fele folyamatosan támadja egymást. Maga a történet egyébként valahol A Gyűrű Szövetsége kezdete előtt ér majd véget, maga a lezárás tehát nagyjából adott lesz, viszont az odáig vezető úton számos döntést meghozhatunk majd.