Shop menü

REKORDOKKAL TELI NEGYEDÉVE VOLT A SPOTIFY-NAK, DE VALAMI MÉG MINDIG HIÁNYZIK

A bevétel szépen emelkedett, a felhasználók száma is stabilan nőtt, de a profit megint elillant, pedig a sok leépítéssel igyekeztek spórolni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Rekordokkal teli negyedéve volt a Spotify-nak, de valami még mindig hiányzik

A Spotify az idei évet pozitívan indítja, bízik abban, hogy az új szabályozások a malmára hajtják a vizet az Apple-lel szemben, és így jobb monetizációs lehetőségei lesznek. Továbbá sikerült remek megállapodásokat kötnie a podcast fronton, Joe Rogan is marad, és a negyedéves számok az előrejelzéseken felül alakultak.

Örömmel jelentette be a Spotify, hogy 602 millió aktív felhasználója van már globálisan, amit 5%-os éves növekedéssel ért el.

A vállalat a felhasználói számok alakulását tekintve több szempontból is rekordot tudott produkálni. Egy év alatt 113 millió fővel növelte az aktív hallgatóságát, amire soha korábban nem volt példa, ami pedig ennél is lényegesebb, hogy az előfizetők száma is 31 millióval emelkedett, ami ugyancsak új csúcs. Immáron 236 millió Premium felhasználója van a világ legnagyobb zenestreaming platformjának.

Továbbra is a reklámokkal megtámogatott zenehallgatás a legnépszerűbb a Spotify-on. Ilyen formában 84 millióval több hallgatója lett a szolgáltatásnak egy év leforgása alatt. Jelen állás szerint 379 millió ember hallgatja ingyenesen, de hirdetésekkel megszórva a platformot.

Galéria megnyitása

A negyedéves felhasználószám növekedés az ünnepi időszakban minden téren 4-5% körül alakult, szóval az előfizetők száma is arányosan emelkedett a teljes közönséggel. Ez lenne az ideális, de sajnos nem így szokott kinézni a kép, éves szinten már az látható, hogy 28%-kal többen használják a platformot reklámokkal, miközben csak 15 százalékkal emelkedett a Premium előfizetők száma.

3,17 milliárd eurós bevétellel zárta a Spotify 2023 utolsó negyedévét, ami 17 százalékkal jobb, mint a tavalyi eredménye, és még negyedéves szinten is 9%-os erősödést jelent, szóval remekelt a cég. A bruttó bevételek szép növekedéséhez egyebek mellett az is hozzájárult, hogy globálisan több régióban emelte az előfizetési árakat a vállalat. A legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is drágult a Spotify Premium.

A negyedéve beszámolót követően gyorsan fentebb szökött a Spotify részvények árfolyama, de nem kellett sokat várni a korrekcióra. Ez annak köszönhető, hogy a sok jó eredmény mellett azért vannak olyan számok is, amik eléggé beárnyékolják a platform működését.

Galéria megnyitása

Hiába nőtt sokat a bevétel, egy újabb olyan negyedévről beszélhetünk, ami veszteséges lett. 78 millió euróval szaladt mínuszba az ünnepi időszak végére a Spoitfy. Hozzátette a cég, hogy jelentősen tudták csökkenteni a működési költségeket, de azt is pontosan tudjuk, hogy ezt főleg azzal érték el, hogy rengeteg munkavállalótól váltak meg. Több körös leépítéssel 1500-nál is több dolgozónak intett búcsút a cég.

Nem túl örömteli az sem, hogy a vállalat továbbra sem igazán képes hatékonyan bevételt szerezni a hirdetésekkel megtámogatott zenehallgatási formából, hiába dolgoznak ezen már sok éve. 501 millió eurós bevétel származott a Spotify-on megjelenő reklámokból. Ez 11,5 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi forgalmat, miközben 28%-kal nőtt a hallgatottság ebben a formában.

Végül az is beárnyékolja a Spotify sikereit, hogy érdemi újítással nem álltak elő, pedig egyre többen szeretnének már részleteket hallani arról, hogy mikor lesz végre lossless előfizetési opció a platformon. A „HiFi” valószínűleg feláras lesz,  miközben az Apple ezt ingyen biztosítja, de a Spotify-nak így tudna még tovább nőni a bevétele.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére