QuakeCon utózönge

Ugyan a QuakeCon már véget ért, nagyon sok apróság hangzott el rajta, melyekről nem árt megemlékezni. Id Tech 6 és a következő konzolgeneráció és a Doom 4? Erre tessék!

QuakeCon utózönge

Ugyan a QuakeCon már véget ért, nagyon sok apróság hangzott el rajta, melyekről nem árt megemlékezni. Id Tech 6, a következő konzolgeneráció és a Doom 4? Erre tessék!

John Carmack beszélt pár szót a játékfejlesztés jövőjéről is. Azt már megírtuk a múltkor is, hogy John a technológia következő lépcsőfokát a multiprocesszoros rendszerek kihasználásában látja, de arról még nem esett szó, hogy ezt a következő konzolgeneráció mennyiben fogja befolyásolni. Carmack szerint nagyon is, mert a jövő már minden bizonnyal az ún. "ray tracing", vagyis a sugárkövetés felé fordul majd, és DirectX 11 alapú lesz legalább. Saját bevallása szerint pedig már gondolkodott is ennek elérésén. "Megvan már a saját véleményem arról, hogy fognak rendben menni a dolgok." - mondta. Ez előrevetít egy id Tech 6 motort, ami minden bizonnyal sokkolni fogja a közönséget, de csak valamikor a "PS4" és az "Xbox 720" megjelenésének idején, amit elemzők 2011-12 köré tesznek.

Annak ellenére, amit Tod Hollenshead mondott az első napon, mégis kiszivárgott pár információ a Doom 4-ről. Carmack elmondta, hogy míg a Doom 3-nál erősen ragaszkodtak a scriptrendszer mozgatta játéktérhez, addig a Rage-nél szabadjára engedik a véletlenszerű eseményeket. Viszont a Doom 4 sokkal moziszerűbb lesz a Rage-nél, így annál most is sok sciptelt eseménnyel találkozhatunk majd, úgy mint átvezető videók és leprogramozott helyzetek.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward