PS4: Vita Remote Play minden játékhoz!

A Digital Foundry megbízható forrásból megtudta, hogy a Sony szeretné elérni, hogy minden eljövendő PS4-es játékhoz legyen Vita Remote Play támogatás.

PS4: Vita Remote Play minden játékhoz!

A Digital Foundry megbízható forrásból megtudta, hogy a Sony szeretné elérni, hogy minden eljövendő PS4-es játékhoz legyen Vita Remote Play támogatás. Ez alól természetesen kivételt képeznek a PS4 Eye-t használó címek. Ez nagyon jót tehet a Sony minden erőfeszítése ellenére küszködő kézikonzolnak, hiszen így megkapja ugyanazt a sokszor hasznos szerepet, amit a Wii U GamePad is.

A Remote Play úgy működik, hogy egy PS4-es beépített hardver leskálázza az 1080p-s framebuffert a Vita natív 960x544-es felbontására, h.264-es kódolással. A kapott eredményt aztán WiFi-n keresztül küldi ki a Vitának, ami dekódolja a videót és visszaküldi a kontroller inputot a PS4-nek. Effektíve Gaikai felhőalapú stream technológiát alkalmaznak az otthonotokban, ahol megvan az az előny, hogy a képminőséget biztosítja a jóval nagyobb sávszélességű videó, az input lag pedig a lokális hálózat miatt teljesen minimális.

Knack Remote Play a PS4 leleplező műsorban

A Remote Play persze egyáltalán nem új, a PSP és a Vita is tudta már PS3-as játékokkal, de hiányzott a támogatás. Emellett problémát jelentett az is, hogy a kódolást egy Cell SPU kell hogy végezze, ezt pedig senki nem áldozza be szívesen a Remote Play támogatás oltárán, főleg úgy, hogy a technológia még kiforratlan volt, gyenge reakcióidővel és képminőséggel.

Mindez tehát megváltozik a PS4-en, ahol a szóban forgó beépített encodernek köszönhetően menni fog a RemotePlay, a gameplay felvétel és a képernyő megosztás, mind a Gaikai streaming technológia segítségével. Ez a lehetőség be lesz építve az operációs rendszerbe, így nem okoz semmiféle teljesítménybeli visszaesést, vagy nehézséget a fejlesztők számára. Azzal, hogy a Sony kötelezi a kiadókat a Remote Play támogatás beépítésére minden játéknál, ami nem épít a PS4 Eye-ra, konzisztens platformot teremt, aki pedig főként ezért a funkcióért venne Vitát, nem marad bizonytalanságban a támogatást illetően.

A PS4 Eye-os játékok kihagyása pedig nem meglepő, mert bár a Vitán van kamera, nem akkora felbontású, mint az új PS4 konzollal csomagolt Eye, nem is beszélve a sztereoszkópikus elemekről. Ennek tetejében pedig még a felvett képet is külön vissza kéne küldeni a PS4-nek, ami tovább nehezíti a dolgot. Sebaj, várhatóan úgysem lesz túl sok Eye-os cím.

Érdemes lesz majd odafigyelni a Digital Foundry tesztjére, ha végre kapnak hozzá anyagot. Egyelőre még van idő, hisz a konzol csak karácsony környékén startol.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward