PS Vita - kérdések az indulás után, tervek a jövőre

PS Vita - erős indulás, a lendület megtartása, árstratégia, digitális vs dobozos, és a memóriakártyák mérete a témái a Sony egyik vezetőjével folytatott interjúnak.

PS Vita - kérdések az indulás után, tervek a jövőre

Legutóbbi interjújában Fergal Gara, a Sony nagy-britanniai és írországi részlegének egyik nagyfőnöke több PS Vitával kapcsolatos kérdésről is beszélt, mint pl. Vita és a rajta futó játékok ára, memóriakártyák, és a cég jövőbeli tervei.

Gara jelenleg az erős indulást tartja a legfontosabbnak a Vitával kapcsolatban, ill. azt, hogy az emberek megismerjék és megértsék a készülék működését. A lendület megtartása kulcsfontosságú lesz az év során, ezt a folyamatosan bővülő játékkínálattal fogják biztosítani. Olyan játékokat szeretnének kiadni, melyek még jobban kihasználják a Vitában, ill. a Vita és a PS3 közötti kapcsolatban rejlő lehetőségeket. Az erős idei évet erős Karácsonnyal szeretnék megkoronázni, de ez még csak a kezdet, hiszen a Vitát hosszú, éveken át tartó vállalkozásnak tervezték.

A Vitának az állandóan fejlődő okostelefon- és a táblagép piaccal is versenyre kell kelnie, és éveken keresztül versenyképesnek maradnia, ezért a tervezésénél nem egy meglévő eszközből indultak ki, hanem teljesen az alapoktól kezdve építették fel annak érdekében, hogy a készülék, és az általa nyújtott élmény csúcskategóriás legyen, és még sokáig az is maradjon. A számítási teljesítmény, a képernyő mérete és felbontása, az innovatív irányítás is mind-mind ezt a célt szolgálják.

Az árakkal kapcsolatos stratégiájukról Gara elmondta, a hogy a fő cél az volt, hogy a sokféle technológia mellé, amelyet belepakoltak a Vitába, vonzó árat társítsanak. A briteknél a Vita nem sokkal drágább, min egy iPod, és jóval egy táblagép árra alatt van. Arra, hogy ez a stratégia mennyre válik majd be az idő és a vevők fognak választ adni. A PSP-ből, amely egyszerűbb, és öregebb készülék, mint a Vita a mai napig 75 millió példányt tudtak eladni.

Gara arról még nem nyilatkozhatott, hogy a közeljövőben csökkenteni fogják-e a készülék árát. A játékok árazásával kapcsolatban elmondta, hogy igyekeztek széles skálájú választékot kínálni: 40 fontért kaphatóak az olyan csúcsjátékok, mint az Uncharted vagy a FIFA, cross-playes játékok vannak már 5 font alatt, és kínálnak 1 fontnál olcsóbb darabokat is. A kínálat dobozos és digitális játékokból áll, és rengeteg olyan címet tartalmaz, melyek minden szempontból méltó versenytársai a okostelefon és a táblagép piacon megjelenteknek

A briteknél az Uncharted ajánlott eladási ára 45 font, és nálunk is a legdrágább kategóriába sorolható, közelíti a PS3-as játékárakat. Gara szerint a játék által nyújtott élmény igazolja ezt az árat, de ez majd úgyis kiderül a vásárlók beszámolóiból (de nekünk is lesz cikkünk hamarosan a témában).

A PS Store-ban kínált digitális verziók áránál sok kereskedő (pl. GAME, Amazon, Play) olcsóbban kínálja a dobozos játékokat, sokszor még az ajánlott eladási ár alá is mennek. A Sonynál azt szeretnék elérni, hogy a digitális példányok kicsivel olcsóbbak legyenek, mint a dobozosak, ugyanakkor nem akarják, hogy az árkülönbség olyan nagy legyen, hogy annak a dobozos játékok kereskedelme lássa a kárát. A céljuk, hogy ez alapján kialakuljon egyfajta egyensúly, de ez nem mindig sikerül, és a helyzet országonként változó, az Egyesült Királyságban pl. nem szólhatnak bele a kereskedők áraiba.

A PS Store-ban a külsősök saját maguk határozzák meg, mennyit kérnek, ebben az esetben a Sony a kereskedő, és a külsős által kitalált összeg alapján határozza meg a végső árat. Az, hogy a FIFA digitális és dobozos verziója is egyaránt 45 fontba kerül, két különböző árképzésnek az eredménye; a dobozosnál gyártási és egyéb a költségek alapján alakította ki a Sony az árat, a digitálisnál a fejlesztők másfajta árképzést használtak. Aki a letöltött verziónál olcsóbb árra számított, annak csalódnia kellett. Hogyan fogja kiegyensúlyozni a Sony ezeket a dolgokat? Hosszútávon kiderül majd.

Japánban és világszerte is egyre nagyobb az érdeklődés a digitális piac iránt. Gara szerint a PS Vita életében nagyobb szerepe lesz a digitális tartalmaknak, mint a PS3 esetében, ahol a digitális piac nagy részét inkább a kiegészítők vásárlása teszi ki, nem az alapjátékoké.

Azt a döntést, hogy miért választottak egyedi formát a memóriakártyáknak, miért nem egy már létezőt alkalmaztak, Gara a kalózkodás visszaszorításával indokolta: tanultak a hibából, amit a Nintendo az R4-es kártyákkal elkövetett.

A letölthető tartalmak gyorsan megtöltik a memóriakártyákat. Japánban a Vita megjelenésének idejében ez már problémát okozott. A Sonynál eredetileg úgy gondolták, hogy a vevők majd vesznek pár 4 GB-os kártyát, és megvásárolják a dobozos játékokat, aztán kiderült, hogy az emberek már kezdetben rengeteg tartalmat letöltöttek, és később nyilván még többet fognak és ehhez nagyobb kártyákra van szükség. A probléma orvoslása érdekében a Sony nagyobb mennyiségben fog nagyobb kapacitású kártyákat piacra dobni.

Hosszú út áll még a Vita előtt, tele érdekes lehetőségekkel. Az már a Sony-n és a fejlesztőkön múlik, hogyan fogják ezeket kihasználni. Reméljük minél érdekesebben és változatosabban.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward