Problémás az Android alkalmazásboltja?

Bár az Android egyre inkább a felhasználók figyelmének középpontjába kerül, köszönhetően egyrészt annak, hogy nemrégiben a Sony és a Motorola is "Androidosította" a legújabb csúcskategóriás mobiljait, másrészt pedig annak, hogy az alkalmazásboltja kiemelten kezeli az ingyenes programokat, ez utóbbi tényező - nem meglepő módon - komolyan zavarja az alkalmazásfejlesztőket.

Problémás az Android alkalmazásboltja?

Bár az Android egyre inkább a felhasználók figyelmének középpontjába kerül, köszönhetően egyrészt annak, hogy nemrégiben a Sony és a Motorola is "Androidosította" a legújabb csúcskategóriás mobiljait, másrészt pedig annak, hogy az alkalmazásboltja kiemelten kezeli az ingyenes programokat, ez utóbbi tényező - nem meglepő módon - komolyan zavarja az alkalmazásfejlesztőket.

Alexandre de Rochefort, a francia illetőségű Gameloft képviselője kereken ki is jelentette, hogy nagymértékben visszanyesik az Androidos játék- és más alkalmazásfejlesztésre fordított erőforrásaikat, valamint utaltak arra is, hogy ezzel egyáltalán nincsenek egyedül. Kifogásolták, hogy az Android alkalmazásboltja "nem olyan takaros", mint az iPhone-é, és hogy a Google nem igazán tett komolyabb erőfeszítéseket arra, hogy ténylegesen vásárlásra ösztönözze a felhasználóit - ehelyett sokkal inkább az ingyenes alkalmazásokat ajánlja figyelmükbe.

Így tehát nem is csoda, folytatta Rochefort, hogy az Androidból senki sem tud igazán említésre érdemes bevételre szert tenni - míg ellenben az iPhone-os fejlesztéseik a legutóbbi negyedév során a bevételeik 13%-át tették ki. Mint mondta, iPhone-ra 400x annyi programot tudnak eladni, mint az Androidra. Azt persze már nem tette szóvá, hogy az iPhone már elterjedt, az Android pedig még mindig terjedőben van, sem pedig azt, hogy az iPhone rendszere már eléggé kiforrott, míg az Androidot továbbra is nagyban fejlesztik - de feltehetőleg ezzel is az Android alkalmazásboltjának hiányosságait kívánta hangsúlyozni.

Érdekes módon azt sem tette szóvá - holott valóban jogos kritika lehetett volna -, hogy a legtöbb Android készüléknek nincs is olyan fejlett grafikai háttere, mint az iPhone-nak (és azon belül is főleg az iPhone 3GS-nek). Ezt a hiányosságot a Google egyelőre csak részben orvosolta a jobb OpenGL támogatást biztosító Android 2.0-val, valamint a gyorsabb és erőteljesebb készülékek (mint például a Motorola Droid) fejlesztésének ösztönzésével.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward