Az IDC által készített elemzéseket jellemzően a globális piacra, illetve a nagyobb régiókra vonatkozóan szokta tálalni, igaz, regionális jelentések is rendelkezésre állnak az érdeklődők és a gyártók számára. Egy ilyen regionális elemzésből derült fény arra, hogy az ASUS Magyarországon piacvezető PC gyártóvá léphetett elő az idei év második negyedévében.
Az eredményre a vállalatnál joggal büszkék, ugyanis a hazai piacon több, mint 30 000 PC-t sikerült értékesíteniük, ami 23%-os piaci részesedésre volt elegendő, ezzel pedig a képzeletbeli dobogó legmagasabb fokára, az első helyre sikerült fellépniük. A PC piacon belül van még egy ennél is érdekesebb részeredmény, ami a konzumerpiaci noteszgépekre vonatkozik: e szegmensben 47%-os piaci részesedésre sikerült szert tennie a vállalatnak a második negyedév folyamán Magyarországon.
A vállalat szerint ez az előkelő eredmény a hosszú évek alatt felépített felhasználói bizalomnak, valamint az idei év folyamán bemutatott innovatív újdonságoknak egyaránt köszönhető. A noteszgépek között a felhasználói visszajelzések és a statisztikák alapján egyre népszerűbbek az OLED panellel szerelt termékek, amelyek egyre szélesebb körben, egyre több árszinten érhetőek el. A panelek jellemzően kiváló színhűséggel rendelkeznek, magas a kontrasztarányuk, valamint a szemek egészségére is hatékonyan vigyáznak. Ezzel együtt a HDR élmény is új szintet képvisel egy OLED panel esetében, hiszen itt a pixeleket egyenként lehet vezérelni, így a kontrasztarány még jobb lehet – a feketék még feketébbek, a világos részek pedig jobban el tudnak különülni.
Az elmúlt időszakban a PC gyártóknak komoly kihívásokkal kellett szembesülniük, mi pedig ezeket felkészülten és felhasználó-központú gondolkodással vettük. Az innovációra való törekvésünket nem állítottuk le, folyamatosan újítottunk az elmúlt években, ennek köszönhetően pedig jól látszik például itthon az OLED kijelzős laptopjaink iránti kereslet megugrása. Fogyasztói portfóliónkat úgy alakítottuk ki, hogy minden felhasználói igényt lefedjünk, az Expert termékcsaládunk pedig a vállalati ügyfeleknek kínál innovatív és teljeskörű megoldásokat és a commercial vonalon tapasztalt dinamikus növekedés azt mutatja, hogy erre az üzleti szektornak is igénye volt már"
- jegyezte meg Győri Attila, az ASUS Magyarország System üzletágának vezetője. A kiváló eredményhez innen is gratulálunk! Hogy ebben a negyedévben is sikerül-e megismételni a bravúros teljesítményt? Rövidesen kiderül.