Shop menü

PERBE FOGJA AZ ADOBE-OT AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK AZ ELŐFIZETÉSI RENDSZERE OKÁN

A hatóságok több szabálytalanságot is feltártak az Adobe szolgáltatásait és előfizetési megoldásait illetően, az ügyet bíróságra viszik.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Perbe fogja az Adobe-ot az Egyesült Államok az előfizetési rendszere okán

Az Adobe már évek óta azon dolgozik, hogy az ügyfeleit a rendszeres előfizetések felé terelje – ahogy azt teszi mostanra a legtöbb szolgáltató és szoftvercég. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) viszont úgy látja, hogy a vállalat nem jár el tisztességesen, arra játszik, hogy az embereket minél hosszabb ideig tudja lehúzni.

Már hosszú ideje megy az Adobe vizsgálata, és a vállalat a jelek szerint nem bizonyult kellően együttműködőnek, ugyanis az Igazságügyi Minisztérium úgy döntött, hogy megindítja az eljárást a vállalattal szemben. A szakemberek véleménye szerint az Adobe egyértelműen megkárosította a felhasználókat azzal, hogy a legdrágább előfizetési csomagokba terelt bele szinte mindenkit, és nem gondoskodott arról, hogy egyértelmű tájékoztatást biztosítson az előfizetési feltételekről.

Változatos módszereket bevetve rejti el az Adobe az előfizetésekkel kapcsolatos fontos információkat, ahelyett, hogy mindent egyértelműen kiírna az embereknek, hivatkozásokra kell kattintani és szövegdobozokat kell nyitogatni a tájékozódásért. És nem arról van szó, hogy ezek megugorhatatlanok lennének, de egész egyszerűen nem férnek bele az ilyen dolgok a tiszta tájékoztatásba, és egyértelműen azért jár el így a cég, hogy az emberek ne menjenek utána a részleteknek.

Galéria megnyitása

Többféle rejtett költség is felmerül az Adobe előfizetéses szolgáltatásainak használata során. Ilyen például az a „büntetés”, amit azoknak kell fizetnie, akik egy szerződés lejárta előtt szeretnék lemondani az előfizetésüket. A perben foglaltak szerint akár több száz dollárt is megpróbálhat az Adobe ráverni az emberekre, vállalkozásokra. A lemondás folyamata is problémás az Igazságügyi Minisztérium vizsgálata szerint, mivel ennek során több különböző lapon és ablakon keresztül kell ugrálni. A jelentős felmondási díjjal pedig mindenkit próbál visszatartani a cég.

Állítólag a telefonos és élő csevegéses segítségnyújtás is rendre problémákba szalad, mikor a felhasználó éppen lemondani szeretne egy előfizetést. Különös módon megszakadó kapcsolatokról szólnak a periratok. Az újbóli próbálkozásoknál nem lehet a korábbi rögzített hívásokra hivatkozni, mindig újra és újra át kell esni a hosszas beszélgetéseken, és az indoklást is rendszeresen el kell ismételni.

Az FTC szerint egyre inkább belefáradnak az emberek abba, hogy a cégek előfizetésekbe kényszerítik őket, amikből utána nehezen tudnak szabadulni. Egyre többen utaznak arra, hogy a bonyolult és nehéz lemondás miatt maradnak benne emberek az előfizetésekbe, és a végén jogtalanul gombolnak le pénzeket róluk. Az Adobe ékes példája annak, hogyan élnek vissza a helyzetükkel a cégek. Nem adnak megfelelő tájékoztatást, az előfizetést tálcán kínálják, de a lemondást már igyekeznek minden módon megnehezíteni.

Galéria megnyitása

Az Adobe úgy véli, hogy semmiben nem hibáztak, és teljesen a törvényekkel összhangban cselekedtek. A cég álláspontja szerint kellő átláthatóságot biztosítottak a szerződési feltételek esetén, és úgy látják, hogy kellően egyszerűen megoldható az előfizetések lemondása. Egyáltalán nem értenek egyet az FTC által felhozott vádakkal, és ezt a bírósági eljárás során bizonyítani is fogják.

„Az előfizetéses szolgáltatások kényelmesek, rugalmasak és költséghatékonyak, így a felhasználók kiválaszthatják az igényeiknek, idejüknek és büdzséjüknek leginkább megfelelő csomagot. Kiemelt célunk, hogy ügyfeleinknek mindig pozitív élményt biztosítsunk.” – hangsúlyozta Dana Rao, az Adobe jogtanácsosa az ügyre reagálva.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére