A streamereknek az egyik legfontosabb mutató a siker felé a nézőszám. Minél többen nézik az általuk készített műsort, annál jobb tartalomnak ítéli meg azt a videóplatform algoritmusa, így az automata még több ember előtt jelenteti meg a tartalmat.
Sok kezdő streamer éppen ezért, kijátszva a rendszert néző-botokat vásárol magának, ezzel mesterségesen generálva magának nézettséget, ami megnöveli annak az esélyét, hogy valós nézők is becsatlakozzanak hozzá a közvetítésbe és kiépíthessen így egy saját, jövedelmező közösséget. Ez utóbbi módszer a Twitch szerint nem megengedhető. Elméletileg kitiltással jutalmazzák az ilyen csalást, a valóságban viszont nem igazán foglalkoznak vele. A mai napig tele vannak a Twitch streamerek hamis nézőkkel.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a Twitch ne keresné a lehetőségét, hogy az elkeseredett streamereket és nézőiket lehúzza anyagilag.
A mostani fejlesztés a „Boost” névre hallgat és arról szól, hogy a nézők a streamernek vehetnek megtekintéseket azzal, hogy kiteszik a streamer videóját a Twitch főoldalára, valami nagyon kiemelt helyre, ezzel remélve, hogy több emberhez eljut a tartalom.
A Twitch szerint ez egy remek lehetőség arra, hogy a nézők támogathassák a kedvenc alkotójukat és kimutassák szeretetüket. Szerintük azért lesz jó ez a funkció, mert a streamerek sokat panaszkodnak, hogy nehéz kiemelkedni a tömegből, így pedig a nézők a korábbiakhoz mérten még hatékonyabban segíthetik őket a céljaik elérésében.
A Boost funkciót 10 percre lehet megvenni meghatározott időben, viszont a nézők bármennyi Boostra befizethetnek a streamernek, hogy még több emberhez jusson el a tartalom.
A Twitch-en kívül nem sokan gondolják ezt jó ötletnek. Eleve a streamerek egy petákot sem fognak kapni a Boostokból befolyó összegből, minden pénz egyenesen a Twitch számlájára fog érkezni.
A másik pedig az, hogy bár papíron jól hangzik, hogy a kis streamereket segíthetik ezzel, valójában a nagyobb vagy a tehetősebb streamerek járnak a legjobban a dologgal, hiszen a több nézőjükkel még több emberhez juthatnak el. Ezzel szemben a kis nézőszámmal futó streamerek közössége nem fogja tudni anyagilag biztosítani, hogy megjelenjen a főoldalon a kedvencük adása.
Ezzel pedig valószínűleg éppen az ellenkezőjét érik el. A szegény, egyedül streamelő, de tehetséges videóst a kutya se fogja tudni megtalálni, hiszen a korábbiaknál is jobban a tehetősebb streamereket fogja ajánlani a rendszer a kíváncsi nézőknek. Akárhogy is alakuljon a végén, a cég pénztárcája biztosan dagadni fog.