Önmagát vezető autót készít(tet) a Google

A vállalat eddig nem tudott megállapodni a nagy és neves autógyártókkal, így a további tárgyalások mellett alternatív megoldások felé is kacsintgat.

Önmagát vezető autót készít(tet) a Google

A Google már régóta fejleszti azt a speciális rendszert, amely lehetővé teszi, hogy az autók saját magukat vezessék, sőt, arra is módot ad, hogy a környezetükben történő eseményeket is felismerjék, majd azokra hatékonyan reagálni is tudjanak. A rendszer speciális hardverből és speciális szoftverből tevődik össze. A hardverkomponensek között rengeteg szenzor található, amelyek segítik az autó tájékozódását, a szenzorokból érkező adatokat pedig egy szoftver dolgozza fel, amit a Google szoftvermérnökei készítettek.

Az említett rendszerrel már több autót is felszereltek a vállalat mérnökei - ezek a járművek a Toyota gyárából érkeztek. A módosított Toyota Priusok képességeit már több videón is láthattuk, amelyekből kiderül, a rendszer meglehetősen hatékonyan és pontosan működik. Pont ezért nyílt lehetőség arra, hogy a Google speciális autói közúti forgalomban is részt vehessenek: elsőként a nevadai hatóságok bólintottak rá a kérésre, miután meggyőződtek róla, miként működik a rendszer.

Így közlekedik az említett autó:

Akció egy speciális pályán (2011):

Persze itt felügyelő személyzet is helyet foglal az autóban annak érdekében, hogy rendszerhiba vagy váratlan vészhelyzet esetén emberélet ne kerülhessen veszélybe. A speciális Toyota Priusok a tesztek alapján remekül vették az akadályokat és időközben több tízezer mérföldnyi utat tettek meg közúti forgalomban, ami nagy szó. Egy-egy ilyen speciális autó 150 000 dollárba kerül, ami nem kevés pénz. A Google szakemberei annak érdekében, hogy a rendszer költségét csökkenteni lehessen, egyes hardverkomponenseket saját maguk terveznek majd meg.

Nehéz a kezdet

A Google most szeretné elérni, hogy a speciális rendszer a nagy autógyártó vállalatok egyes modelljeibe is bekerüljön, így megérkezhetnek az első olyan autók, amelyek önálló közlekedésre is képesek. Persze nem eszik olyan forrón azt a bizonyos kását: a legfrissebb hírek szerint a Google illetékesei eddig nem tudtak megállapodni egyik nagy autógyártóval sem, így a cég alternatív megoldásként a neves alkatrészgyártókhoz, illetve autó-összeszerelő cégekhez fordult. Persze ezzel párhuzamosan a hírek szerint az autógyártókkal való egyeztetések is folynak, de a vállalat azért más utakon is megpróbál betörni az autópiacra.

A neves alkatrészgyártók közül a pletykák szerint a Continental AG-vel és a Magna International-lel folynak egyeztetések, ám azzal kapcsolatban egyelőre nincs információ, hogy történt-e már valami előrelépés, illetve konkrét megállapodás az ügyben.

Nem tolonganak az ötletért

Érdekesség, hogy a Daimler AG vezérigazgatója, Dieter Zetsche egy, az idei nyár elején tartott rendezvény alkalmával a témával kapcsolatban elmondta, vállalata csak azokat a vezetéssel kapcsolatos feladatokat szeretné a jövőben automatizálni, amelyek unalmasak - például a dugóban történő araszolást. Jó példa erre a 2014-es Mercedes S osztály, amely még idén elérhetővé válik kereskedelmi forgalomban. Az új autó képes lesz gyorsítani, illetve lassítani az előtte haladó autós mozgása alapján, sőt, ezzel egy időben azt is megoldja majd a rendszer, hogy araszolás közben az autó folyamatosan a saját sávja közepén haladjon.

A vezetés azon részeit, amelyek örömet okoznak a sofőröknek, a cégnek esze ágában sincs automatizált rendszerre bízni. Ennek fényében úgy tűnik, a Google és a Mercedes között egyhamar nem lesz megállapodás robotautó-ügyben.

Jöhetnek az önjáró taxik?

A Google egyébként már meg is találta azt a piaci szegmenset, amelyben hatékonyan lehetne alkalmazni azokat az autókat, amelyeket a cég az alkatrészgyártókkal legyártat, vagy a nagy autógyártókkal való együttműködés gyümölcseként készít. A Google az Amerikai Egyesült Államok területén szeretne forgalomba állítani néhány önjáró taxit, amelyeket a vállalat speciális rendszere navigál el "A" pontból "B" pontba. Ezek az autók az első időkben sofőrrel együtt közlekednének, aki szükség esetén - például veszély vagy vészhelyzet alkalmával - közbe tud avatkozni. Ezzel a leendő utasok is nyugodtabban vennék igénybe az új szolgáltatást, amit először egészen biztosan furcsa lesz kipróbálni.

Azért az átlagfelhasználók is célkeresztbe kerültek

A Google ezzel egy időben annak a lehetőségét is vizsgálja, hogy miként lehetne piacra dobni átlagfelhasználók számára elérhető önjáró autókat. A projekt érdekesnek tűnik, ám egyelőre nem tudható, hogy pontosan mikor lesz belőle kézzel fogható, megvásárolható termék, sőt, az is rejtély, hogy azt maga a Google gyártatja majd le, vagy valamelyik nagy autógyártóval együttműködve készíti-e el.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward