Elképesztő mennyiségű videó kerül fel a YouTube-ra napi szinten, és ezeknek az áttekintése nem egyszerű feladat, főleg akkor, ha a felhasználó nem akar lemaradni a számára legkedvesebb témákról. Éppen ezért lehet témák alapján szűrni a tartalmakat, és ezen a fronton bukkant most fel egy egészen érdekes újítás.
Szín alapján is lehet majd szűrni a videókat.
A felhasználók a folyamuk tetején megjelenő szűrőkkel kiemelhetik pillanatok alatt a legfrissebb főzős videókat, autós tartalmakat, gaming videókat, és így tovább. Van már olyan lehetőség is, hogy a legfrissebb feltöltések élvezzenek prioritást egy egyedi súlyozás alapján. Sokféle szűrési lehetőséget el lehet képzelni, biztosan lehetne még ötleteket adni a YouTube számára, de a színszűrő érkezése olyan dolog, amit egészen biztos, hogy senki nem látott előre.
Először csak pletykák szintjén kezdett terjedni, hogy a YouTube alkalmazásban színek alapján lehet majd szűrni a videókat, de ez egyre több embernél bukkant fel, és már a vállalat is megerősítette, hogy kísérleteznek ezzel. Mint minden kíséleti funkció esetén, a YouTube ebben az esetben is arról beszélt, hogy még nem biztos a bevezetése, de abból ítélve, hogy egyre több embernél érhető el, elég jó esély mutatkozik arra, hogy ez állandó opcióvá válik.
De miről is van itt szó egyáltalán? Hogyan képes a YouTube színek alapján rendezni, szűrni a videókat? Nos, a látottak alapján pofonegyszerű a dolog. Úgy fest, hogy a rendszer megnézi, hogy a videók előnézeti képén milyen arányban vannak a piros/kék/zöld színek, és ez alapján dönt. Tehát a piros szűrő kiválasztását követően például egy piros festményt vagy piros autót ábrázoló előnézeti képpel rendelkező videók fognak megjelenni.
A cég egyébként nem beszélt szűrőről azon túl, hogy megerősítette a létezését. Az is benne lehet a pakliban, hogy a teljes videó elemzése alapján lesz eldöntve, hogy egy felvétel „milyen színű”, de aligha kell ennyire bonyolult dolgot belelátni az újításba. Azzal sem igazán foglalkozik, hogy a videók közé beszúrt reklám milyen színvilágú, így a hirdetések lényegében még zavaróbbak lesznek.
Meglehetősen nehéz azt megmondani, hogy ki az, aki a bélyegkép színvilága alapján szeretne videózni, de az biztos, hogy a YouTube ezt a rétegigényt megpróbálja kielégíteni. Allison Toh, a YouTube szóvivője arra sem tért ki, hogy milyen indíttatástól vezérelve fejlesztették ki ezt a funkciót.
Talán az állhat a háttérben, hogy a Google egy ideje már egyre nagyobb hangsúlyt fektet a mobiltelefonokon, az Android szintjén a színharmónia megteremtésére. Így már a böngészett tartalmakat is össze lehet rendezni a grafikus felülettel.
Érdekességképpen egyébként itt megjegyezhető, hogy vannak arra vonatkozó kutatások vannak, hogy a YouTube előnézeti képen megjelenő színeknek milyen szerepe van a népszerűséghez. Mennyire tudja azt befolyásolni, hogy a nézők felkapnak-e egy videót. Milyen színek a vonzóbbak, és mik azok, amik taszítják a látogatókat. Továbbá vannak olyan cégek, amik figyelnek arra, hogy egységes színvilág köszönjön vissza a képeiken, és nekik ez az újítás előnyös lehet.