A Walt Disney Company folyamatosan azon van, hogy a Disney+ szolgáltatást minél előbb felzárkóztassa a Netflixre, és ennek a törekvésének egy következő fontos mérföldköve lehet az előfizetési modell bővítése. A The Information arról számolt be, hogy a cég kedvezőbb árszabású csomag bevezetésében gondolkodhat.
Jelenleg 8 dollárt kell havonta kifizetni a Disney+ szolgáltatásért, ami teljesen átlagosnak tekinthető, viszont a vállalat szerint kifizetődő lehet egy olyan opciót bevezetni, ami még olcsóbb lenne, de nem véletlenül. Az alacsonyabb áron megjelenő csomagnál a felhasználóknak már számolnia kellene azzal, hogy hirdetések jelennek meg a szolgáltatás felületén. A Spotify a legnagyobb streaming platform, amit reklámokkal lehet használni, de a Disney+ nem ingyenes lenne, még így sem.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyibe kerülne a Walt Disney Company reklámokkal megfűszerezett előfizetési csomagja, de nagy valószínűséggel 5 és 7 dollár közötti árban érdemes gondolkodni. Szóval nem különösebben jelentős differenciáról lesz majd szó, cserébe azonban közel sem lesznek annyira agresszívak a reklámok, mint a Spotify esetében, és egyéb korlátozásokkal nem is kell majd számolni a néhány megjelenő hirdetésen túl.
A Disney+ eredetileg 7 dolláros havidíj mellett indult el, és ezt emelte a vállalat 8 dollárra a tavalyi évben. Bob Chapek, a Disney vezérigazgatója pedig időközben már azt is elhintette, hogy nem fogja a cég túl sokáig ezt a mostani árszintet tartani, jöhet a következő emelés. Valószínűleg újabb egy dollárral lép majd fentebb a Disney+ havi költsége, és 9 dollárba kerülhet majd. Akár már idén sort keríthet erre az emelésre a vállalat. És nem lenne meglepő, ha ezzel egyidejűleg jönne be a reklámokkal tűzdelt új előfizetői csomag.
Annak ellenére, hogy a Disney+ eredetileg nyugodt tempóval képzelte el a növekedést, úgy hozta a sors, hogy valósággal berobbant a piacra. Számos tényező hozzájárult ahhoz, hogy a szolgáltatás a vártnál lényegesen gyorsabban növekedjen. Ez kezdetben mér pozitívum volt, de az utóbbi időben azért csökkent a tempó, a várakozások azonban magasak maradtak. Szóval most már nyomás alatt kell a Disney+-nak teljesíteni.
Az idei nyáron jelentősen megnyitja majd a kapuit a Disney+, sok új régióban lesz hozzáférhető, és a tervek szerint Magyarországon is bevezetésre fog kerülni. Ez adhat majd egy nagyobb lökést a felhasználói tábor létszámának. És a reklámokkal támogatott előfizetési opció pedig azokon a helyeken is több ember számára teheti vonzóvá, ahol már jelenleg is elérhető a platform. Bízunk abban, hogy amennyiben lesz reklámokkal kedvezményesebb előfizetési opció, az hozzáférhető majd Magyarországon is.
Február elején kaptunk arról információt, hogy mekkora lehet a Disney+ mögött álló előfizetői tábor, és akkor hajszál híján 130 millió alatti szám látott napvilágot. A 129,8 millió előfizető globálisan egy remek eredmény, és egyébként az Egyesült Államokban még pont nem áll annyira jól, 42,9 millió előfizetőt ér el. A legnagyobb riválisnak számító Netflix 222 milliónál tart, de sokkal hosszabb ideje elérhető.